ooppsi.. pappsen fyller visst 46 inte 45..:P ah, ett ar hit eller dit..:P
idag har jag och malin tranat iaf;) nu ar det allvar assa;) nyar ar ju malet! fan malin nu ar det fokusering som galler!!:P
forutom det blev det inte sa mycket mer idag.. vill ut och gora nat kul!!! sofia vi maste till fed-ex och fixa leg!!!!!! det ar ju snart helg!
sitter just nu och kollar in vad som hander med alla pa facebook. alla verkar festa och ha sa kul! saknar er!!!!
btw, varat hus ar typ overdekorerat med halloweengrejer..:P man ser typ inte huset langre for det ar fullt med spindelvav, jattespindlar, piratskelett, gravar, avhuggna ben. ormar, spoken etc etc..:P ska val knappa kort och lagga ut nar jag har tid;)
aja.. det var val allt for nu..
bye
onsdag 8 oktober 2008
birthdays all around:P
igar var alltsa forsta swingdanslektionen. hehe. det var jag och sofia och en massa 50+are:P ja herregud..:P men det ar bara 4 ganger, vi far halla ut:P
maste ju saga grattis till pappa ocksa;) han fyller ar idag. 45 basst!:P GRATTIS!!
lite bilder fran barnkalaset..
maste ju saga grattis till pappa ocksa;) han fyller ar idag. 45 basst!:P GRATTIS!!
lite bilder fran barnkalaset..



fodelsedagsbarnet + mamma
marshall
jag vaktar hoppborgen.
malin i hoppborgen.:P
måndag 6 oktober 2008
laglig bilkorare
jaaaa jag klarade uppkorningen! sa nu har jag mitt "temporary" kalifornia korkort tills dom skickar det riktiga pa posten;) fan va skont:P jag hade uppkorningen med nan gammal asiatman:P han var faktiskt ganska rolig och trevlig och aven fast jag kanske gjorde nat misstag sa sa han typ; well, you drive so well so i'm gonna cut you some slack;) cool snubbe:P
sa ikvall skulle det egentligen bli bowling men nu verkar det som om det bara blir middag med nagra av tjejerna, trevligt det ocksa;)
so long
sa ikvall skulle det egentligen bli bowling men nu verkar det som om det bara blir middag med nagra av tjejerna, trevligt det ocksa;)
so long
helgen

annu en helg over.. i fredags gick jag pa bio med sofia, malin f och 2 nya tjejer; anna(svensk) och gry(norsk). sag nick and norah's infinite playlist. sjuuuukkkttt braaa:P loved it!
nar vi skulle hem fran bion sen sporegnade det. forsta regnet sen jag kom hit. jaja.
i lordags hangde jag och sofia hemma hos malin f och kollade lite resor och sant. typ hur mycket det kostar att aka till hawaii eller mexico. eller bara en helg till LA. vi maste ju utforska landet lite;)
i sondags "jobbade" jag pa barnkalas:P jag fick betalt 50 dollar for att kolla lite pa ungar, snacka med malin och kaka tarta;P ratt lattfortjanta pengar faktiskt:P
nu ar det mandag igen och jobbet borjar.. ska snart ivag till min uppkorning. wish me luck!
cya
nar vi skulle hem fran bion sen sporegnade det. forsta regnet sen jag kom hit. jaja.
i lordags hangde jag och sofia hemma hos malin f och kollade lite resor och sant. typ hur mycket det kostar att aka till hawaii eller mexico. eller bara en helg till LA. vi maste ju utforska landet lite;)
i sondags "jobbade" jag pa barnkalas:P jag fick betalt 50 dollar for att kolla lite pa ungar, snacka med malin och kaka tarta;P ratt lattfortjanta pengar faktiskt:P
nu ar det mandag igen och jobbet borjar.. ska snart ivag till min uppkorning. wish me luck!
cya
torsdag 2 oktober 2008
jag igen:P
glamde forresten att saga att jag och sofia har skrivit in oss pa en swingdanskurs:P aldersgrans: 18-80..:P hehe kan bli intressant:P forsta lektionen pa tisdag;) och pa mandag har jag uppkorning. crap..:P
tillbaks till blojan..?
ja herregud... vart ska jag borja..? i fredags akte jag och sofia till ett stalle med lite shopping och sant, och jag kopte saklart mer an vad jag skulle.. 2 par uggs. ett par ballerinaskor, ett par mysbyxor(som saklart gick sonder forsta gangen jag anvande dom.. forvanad? na.. moving on..), en vaska, 2 par harband, en sporttop, en plandbok och horlurar till ipod(fast jag inte hade en ipod an!!!) lonen tog med andra ord slut samma dag som jag fick den..:P sen i helgen skulle familjen aka ivag och halsa pa "granny" sa dom skulle vara borta fredag-sondag. yay tankte jag och dom sa att jag tom kunde ha folk hit(men bara om det var andra aupairer och om vi var tysta efter 9.. seriost kan det bli lojligare...?) iaf sa pa fredag sa sa dom helt plotsligt att granny var fast i new york och att dom blev hemma istallet..! wtf!! men pa lordagen akte dom iaf och sofia sov over;) sen pa sondagen var det "scavenger hunt" alla aupairer i "the bay area" traffades i san francisco med blaa t-shirtar dar det stog "we care for kids".. yeah right. det skulle va typ 400st men det var det nog inte.. men manga var det iaf. vi fick ga runt i grupper pa 4 och springa omkring som idioter far att hitta servetter fran barer, autografer fran poliser, addresser till bibliotek, bredaste gatan i sf, glasspinnar, starbucksmuggar etc etc.. min grupp vann inte. whatever. sen stannade vi iaf kvar i sf ett tag och jag kopte antligen en ipod!! hade egentligen inte rad men jag tankte att gor jag det inte nu blir det aldrig av!! enda problemet ar ju att jag inte har nan musik har sa skicka garna!!:P
i helgen funkade inte heller internet pa kvallen/natten sa jag tog upp det med foraldrarna nar dom kom hem. latsades som jag bara trodde det var nat fel liksom, och sa att internet inte funkade pa kvallen i helgen. kirsten fragade da vilken tid det var och jag sa typ 12, och da sa hon bara att hon kunde inte veta for dom ar inte uppe den tiden.. med varldens dissigaste attidyt. som om ingen borde vara uppe den tiden for jag ska alltid sova MINST 8 FUCKING TIMMAR!!! jag blir sa irriterad! vilken annan "arbestgivare" kontrollerar hur mycket du sover!!???!! INGEN!!!
sen i onsdags skulle typ alla aupairer ut pa en 18+ klubb i sf. men saklart fick inte jag aka eftersom ABLSOUT senast 12 om jag skulle bort. och da var han "snall".. SUCK igen..
och igar sa kom jag till jeremys skola och skulle hamta upp han, men han vill direkt till "bookfair" ett stalle pa skolan dar dom kan kopa bocker och pennor och sant, sa visst tankte jag. vi gick dit, han hittade en penna som luktade blabar och stallde sig i kon. sen helt plotsligt gick han ur kon och ut pa skolgarden(dar jag, och typ ALLA skolbarn OCH deras foraldrar stog). jag fragade han var det var och har sa att han maste pa toa. jag kollar ner pa hans byxor och da ser jag att han har KISSAT PA SIG!!!!! MITT PA SKOLGARDEN!!! MITT PA DAN!!! 7 AR GAMMAL!!!! seriost!?! ar det normalt eller?! assa man kan ju seriost undra ibland..
iaf.. nu har jag nyss kommit hem fran malin(nya, eller f kanske jag kan kalla henne istallet:P) vi lagade mat och sag pa ugly betty:P men nu maste jag val lagga mig snart.. men jag skiter seriost i deras 8 timmar dom far saga vad f*n dom vill. ar bara irriterad att dom ska kontrollera en sa mycket..
tja imorrn ar det ju biopremiar for "nick and noras infinite playlist" maste ses:P och pa sondag ska jag jobba pa barnkalas hos malin:P
so long suckers:P
dagens kop..:P
sofia och svensk maraboechoklad i mitt rum(och med mina kala vaggar..:P)
varat "lag" pa scavenger hunten:P sofia, jag, emma och malin f
malin f och sofia(prima skinka:P)
fisherman's warf
pooks i mitt harband pa gymnastiken:Pgelegrodan
gullpooks:P och.. hrm.. bara jeremy.. vada favoriserar? jag? ..:P
torsdag 25 september 2008
fullt upp!
ok daligt med bloggande igen men jag har an sldrig tid att skriva har!!:P det hander saker hela tiden och nar jag val hinner satta mig vid datorn ett tag ocrkar jag inte skriva har.. har sa mycket att saga men det ar ganska drygt att skriva ner allt..:P iaf. borjar val med forra helgen. var med sofia och malin, och pa sondagen akte jag, sofia och en ny malin till ikea;) det var jattekul, man kande sig liksom hemma:P jag at "swedish meatballs" och maraboe mjolkchoklad:P plus att vi kopte saker til vara rum for att gora det lite "hemtrevligt";) kopte ocksa en filt och tofflor for det ar sa sjukt kallt pa mornarna. vi skulle ta "min" bil dit forst, och jag skulle kora. men nar jag fragar paul pa morgonen om det ar lugnt att jag lanar bilen sa sager han att jag inte far kora till ikea for att det typ ar for mange filer lr nat.. lr att han ska "tanka pa det".. halla!! vada tanka pa det jag skulle ju liksom ivag pa en gang!! less. vi fick sen ta sofias bil och jag korde bara till henne... men assa jag fattar inte problemet..?! pa vagen hem fran ikea korde vi lite fel..:P sofia korde och hade lite smapanik for hon skulle hem och jobba, och jag satt med kartan brevid och visste inte vart vi skulle svanga av..:P hehe. men tillslut kom vi hem iaf och da visade det sig att sofia inte behovde jobba sa jag och "nya" malin stannade pa middag for dom skulle smygfira sofia som fyllde 19 pa mandag:P hon hade fatt ingridienser till en prinsesstarta av familjen sa vi bakade en san, plus att vardfamiljen hade kopt en cheesecake for 85(!)dollar. och i present av dom fick hon en ipod touch! och det ar typ standardpresenten for alla aupairer som bor hos dom. fan man skulle hamnat dar:P pa mandag akte jag, sofia och malin hem till "nya"malin(vet inte vad jag ska kalla henne sa att det inte blir krangligt:P) och lagade middag(och jag sag saklart pa gossip girl:P) det blev spagetti och kyckling;) vi lagade mat sjalva mest for att vi var panka med det blev iaf gott och billigt:P sen nar jag akte hem darifran(vid typ 10.15pm) sa far jag ett sms av paul: be ready to start at 6.45.) varsta kort och (kandes det iaf) surt. dagen innan hade jag pratat med han om att jeremy inte lyssnar pa mig pa morgonen och att han inte gor det han ska. typ han vagrar plocka bort efter sig och bara springer runt och gapar och skriker och slass och ar bara allmant jobbig. ok jag sa inte allt det men jag sa iaf att han inte lyssnar.:P sa nar jag kom hem sa hade jag fatt ett A4 dar han hade skrivit typ att jag inte far tvinga han att gora nat och att om han inte vill gora sina laxor sa ska jag ge han en paus eller saga att han far gora det sen.. och att for att "orka med" och "kunna vara aktiv" och "ha energi" sa maste man lagga sig i tid... assa kan nan ge mig tillatelse att smalla till han lr!!! jag har inte lagt mig for sent alls. dom vill att jag ska sova 8 timmar per natt! ok visst om jag har en "curfew" 8 timmar innan jag borjar(inte for att nan annan aupair har det men universum ar ju bara allmant emot mig..) men dom kan fan inte bestamma nar jag ska lagga mig!! assa om man har ett vanligt jobb sa ringer inte direkt chefen in och kollar att du lagt dig vid en sarskillt tid! bara man kan gora sitt jobb sa ska val dom skita i nar jag somnar! och grejen ar ju att dom ar aldrig hemma nar jag jobbar under dagarna sa dom har ingen aning om jag "har energi" eller inte.. suck. plus att det stod pa lappen att jag maste "planera" dagarna och "variera" och "hitta pa nya saker"... plus att jag ska ga upp 45 min innan jag ska vacka barnen for att typ tvatta och tomma diskmaskinen.. man ar som en jakla slav lr nat.. iaf. i igar(onsdag) akte jag och malin till parken med ungarna(jag hade bara pookie for jeremy hade en playdate) och tog med oss massa baseballbats, bollar, fotboll etc. sen hann jag bara hem och sen skulle jag ivag och traffa elena(en rysk aupair). vi gick forst till ett cafe i san rafael och kopte en smoothie (och jag kopte en tontiskmacka eftersom jag inte hann ata middag..:P) sen stack vi iaf ivag till fairfax bion och sag "burn after reading". filmen i helhet var val helt ok men brad pitt agde ju lugnt hela fimen;) seriost alla asgarvade i scenerna han var med i:P idag var jag och pookie forst pa jcc och badade och sen efter jag slutat stack jag och malin ivag och cyklade igen. nu sitter jag och ska snart se pa sasongspremiarerna av ugly betty och grey's anatomy:P
har fatt lite brev ocksa:P ett fran morfar och ett fran familjen. och en skypemikrofon;) maste ju testa den kanske i helgen om jag har tid. jag kan ju inte gora det pa kvallarna langre(morgonen for er) eftersom dom typ stanger av internet!!!!! 11.20 i 2-3 natter i rad nu har internet blivit "disconected"! assa jag blir sa javla forbannad tror dom att dom ska kontrollera allt jag gor eller!! seriost!! hander det igen tanker jag fan ringa min lcc och fraga om dom far behandla mig som om man bor i ett javla fangelse!!!
iaf. ska nog skicka brev lr vykort sjalv men jag har inte allas addresser..:S vill ni ha kort maste ni skicka era addresser:P
ja nu orkar jag inte skriva mer..:P
XO
min typ dagliga tvatt...
har fatt lite brev ocksa:P ett fran morfar och ett fran familjen. och en skypemikrofon;) maste ju testa den kanske i helgen om jag har tid. jag kan ju inte gora det pa kvallarna langre(morgonen for er) eftersom dom typ stanger av internet!!!!! 11.20 i 2-3 natter i rad nu har internet blivit "disconected"! assa jag blir sa javla forbannad tror dom att dom ska kontrollera allt jag gor eller!! seriost!! hander det igen tanker jag fan ringa min lcc och fraga om dom far behandla mig som om man bor i ett javla fangelse!!!
iaf. ska nog skicka brev lr vykort sjalv men jag har inte allas addresser..:S vill ni ha kort maste ni skicka era addresser:P
ja nu orkar jag inte skriva mer..:P
XO
malin och hennes tjejer(hon har 2 killar ocksa, fast ena ar 16ar..:P)
min typ dagliga tvatt...måndag 22 september 2008
s u c k
aaaahhhgggghha!!!!!!!!!! jag ar sa sjukt sur och irriterad sa jag vet inte vad jag ska gora med mina frustrationer!!!! har inte tid att skriva nu for min vardpappa ar en stor jakla TONT!! men ska skriva och forklara sa fort jag har tid....
.S.U.C.K.
.S.U.C.K.
lördag 20 september 2008
ok ok update:P
ok dags att skriva har igen da:P jag vet jag har blivit jattedalig pa att uppdatera..:S sorry:P
ok sa i veckan har det val rullat pa som vanligt;) blev darimot ratt less igar(fredag) nar jag vaknade att paul knackade pa dorren och sa att jag maste flytta bilen.. dan innan hade jag parkerat bilen pa skolparkeringen for det var fullt overallt, och sen sa jag det till honom och att jag skulle flytta bilen nar han kom hem, men da sa han att det inte gjorde nat sa da sket jag i det. men pa fredagmorgon sa sa han typ; du kan inte parkera bilen pa skolparkeringen, du maste flytta den pa en gang. assa vada? for det forsta sa hade han sagt att det var ok att sta dar och for det andra sa kunde han val fan flyttat pa bilen sjalv! sen kom jag in igen iaf(rejalt frusen kan jag ju saga..) och da ser jag att det star pa den dagliga lappen jag far varje morgon att pookie inte har nan skola och att jag alltsa ska vara med henne hela dan.. suck. hon gar ju annars i skolan pa fredagar sa jag ar ledig mitt pa dan. dom kunde ju iaf sagt till dan innan..
jaja, for ovrigt saker jag stor mig pa ar alla pryda och pluttinuttiga mammor. seriost. om en unge typ slar sig lite pa fingret lr nat sa borjar dom saklart bola och mamma ar gensat dar och gulligullar och plastrar om dom och det ena med det anrda. det ar ju fan inte konstigt att ungarna ar gnalliga och bortskamda. nagra handelser i lekparken pa jeremys skola.. en gang var jag dar och kollade pa ungarna nar dom lekte, och brevid mig satt en mamma med en unge som sakert var iaf 5-6 basst, och hon har han i knat och ger honom en rosa gosebjorn som spelar en melodi och sjunger babislatar at honom for "han ar ju lite somnig pa ogat"... ??!! en annan gang var jag dar och jeremy lekte med devon (dom 2 ar val kanske inte allas favoriter for dom ar lite av busungar.. men iaf) och dom typ tog lite smastenar och grus och hedde ner i ruschbanan.. det var typ tomt i lekparken forutom dom och nagra andra barn som tyckte det verkade jatteroligt och vill vara med. men nagra javla"soccermums" tycket ju saklart att det var "inapproprate" och kalgade och sa at dom att sluta sa fort dom typ rorde en muskel. jag tycket inte att det var nat fel med det dom gjorde dom bara lekte liksom och dom ar ju fan ungar herregud! devons mamma var inte dar men jag satt typ alldeles brevid. sen borjade dom prata med varann hogt och tydligt om att jeremys "nanny" sitter dar och att hon faktiskt borde gora nat och saga at honom pa skarpen. fy fan vad jag hade lust att smalla till surkarringarna pa kaften assa. man kan ju fan inte klaga och forbjusa minsta lilla gjrej hela tiden. dom maste val fa kunna leka utan att foraldrana ska sta och kommentera varenda lilla grej. fan hemma sa kan barn leka sjalva nar dom ar 7 basst och dom behover inte en vuxen som andas dom i nacken hela tiden. ja det storde mig iaf. men jag sa inget at dom utan sa istallet at jeremy och devon att dom kanske kunde leka lite langre bort med nat annat for det var "vissa foraldrar" som var lite gnalliga. fan vad jag hatar "uptighta" typer.. vill bara sla in lite vett i dom.
ok sa nog med det:P idag (lordag) har det inte hant sa mycket. kom nyss hem fran middag med sofia;) kakade en "sunshine burgare" med avokado och en glass fran "cold stone" efterat, sen tog vi en prommis i san rafael. det var ju ganska morkt och ett tag stannade vi upp for jag skulle kolla min telefon och da hor vi ett morkt "hi" i basstamma och bada tva skriker till som smaflickor och hoppar typ tva meter upp i luften:P visar sig att det bara var en man som stog och rokte utanfor en krog lr nat och han sag lite forvirrad ut efter vi skrev till som grisar:P maste sett jakligt fult ut assa:P fick iaf varldens skrattattack efter det:P sjukt kul:P
imorrn vet jag fortfarande inte riktigt hur det blir. skulle ju in till sf med en ny tjej, men jag vill ju ocksa till ikea med sofia, och har forsokt fa tag pa den nya tjejen (malin, en ny malin:P) for att kolla om hon vill till ikea istallet men jag har fel nr sa det gar inte sa bra..:S ska foroka fa tag i henne annars far alla aka in till forja ocksa far vi bastamma hur vi gor dar:P fan vad jobbigt livet skulle vara utan mobiltelefoner assa;)
just ja, jag och malin har antligen borjat spelat tennis nu:P man ar ju inget proffs direkt..:P har ju bara spelat en sadar 2-3 ganger pa idrotten pa skolan:P sa tekniken sitter val inte klockrent:P men forhoppningsvis sa har man lite bollkansla i sig efter alla ar av fotboll sa man ska val kunna lara sig det ocksa:P men det ar klart att det ar roligare att gora saker nar man ar bra pa det:P men vi ska fan trana och bli proffs pa det har;) wimbeldon nasta:P
det ar ju det har med fals-leg ocksa.. jag och sofia har funderat pa det dar.. med det verkar lite skumt att gora det sjalv. det kommer ju inte se akta ut direkt.. det ar ju bast att typ ha ett riktigt leg av nan som ar 21 eller mer:P sa ar det nan dar hemma som har ett gammalt leg liggandes sa skicka garna hit det:P
ja allt vekar ju ga bra hemma;) alla pluggar och jobbar och mamma ska ha mer valpar.. allt ar som vanligt:P
jag ska upp tidigt imorrn..
so long suckers!
:P
ok sa i veckan har det val rullat pa som vanligt;) blev darimot ratt less igar(fredag) nar jag vaknade att paul knackade pa dorren och sa att jag maste flytta bilen.. dan innan hade jag parkerat bilen pa skolparkeringen for det var fullt overallt, och sen sa jag det till honom och att jag skulle flytta bilen nar han kom hem, men da sa han att det inte gjorde nat sa da sket jag i det. men pa fredagmorgon sa sa han typ; du kan inte parkera bilen pa skolparkeringen, du maste flytta den pa en gang. assa vada? for det forsta sa hade han sagt att det var ok att sta dar och for det andra sa kunde han val fan flyttat pa bilen sjalv! sen kom jag in igen iaf(rejalt frusen kan jag ju saga..) och da ser jag att det star pa den dagliga lappen jag far varje morgon att pookie inte har nan skola och att jag alltsa ska vara med henne hela dan.. suck. hon gar ju annars i skolan pa fredagar sa jag ar ledig mitt pa dan. dom kunde ju iaf sagt till dan innan..
jaja, for ovrigt saker jag stor mig pa ar alla pryda och pluttinuttiga mammor. seriost. om en unge typ slar sig lite pa fingret lr nat sa borjar dom saklart bola och mamma ar gensat dar och gulligullar och plastrar om dom och det ena med det anrda. det ar ju fan inte konstigt att ungarna ar gnalliga och bortskamda. nagra handelser i lekparken pa jeremys skola.. en gang var jag dar och kollade pa ungarna nar dom lekte, och brevid mig satt en mamma med en unge som sakert var iaf 5-6 basst, och hon har han i knat och ger honom en rosa gosebjorn som spelar en melodi och sjunger babislatar at honom for "han ar ju lite somnig pa ogat"... ??!! en annan gang var jag dar och jeremy lekte med devon (dom 2 ar val kanske inte allas favoriter for dom ar lite av busungar.. men iaf) och dom typ tog lite smastenar och grus och hedde ner i ruschbanan.. det var typ tomt i lekparken forutom dom och nagra andra barn som tyckte det verkade jatteroligt och vill vara med. men nagra javla"soccermums" tycket ju saklart att det var "inapproprate" och kalgade och sa at dom att sluta sa fort dom typ rorde en muskel. jag tycket inte att det var nat fel med det dom gjorde dom bara lekte liksom och dom ar ju fan ungar herregud! devons mamma var inte dar men jag satt typ alldeles brevid. sen borjade dom prata med varann hogt och tydligt om att jeremys "nanny" sitter dar och att hon faktiskt borde gora nat och saga at honom pa skarpen. fy fan vad jag hade lust att smalla till surkarringarna pa kaften assa. man kan ju fan inte klaga och forbjusa minsta lilla gjrej hela tiden. dom maste val fa kunna leka utan att foraldrana ska sta och kommentera varenda lilla grej. fan hemma sa kan barn leka sjalva nar dom ar 7 basst och dom behover inte en vuxen som andas dom i nacken hela tiden. ja det storde mig iaf. men jag sa inget at dom utan sa istallet at jeremy och devon att dom kanske kunde leka lite langre bort med nat annat for det var "vissa foraldrar" som var lite gnalliga. fan vad jag hatar "uptighta" typer.. vill bara sla in lite vett i dom.
ok sa nog med det:P idag (lordag) har det inte hant sa mycket. kom nyss hem fran middag med sofia;) kakade en "sunshine burgare" med avokado och en glass fran "cold stone" efterat, sen tog vi en prommis i san rafael. det var ju ganska morkt och ett tag stannade vi upp for jag skulle kolla min telefon och da hor vi ett morkt "hi" i basstamma och bada tva skriker till som smaflickor och hoppar typ tva meter upp i luften:P visar sig att det bara var en man som stog och rokte utanfor en krog lr nat och han sag lite forvirrad ut efter vi skrev till som grisar:P maste sett jakligt fult ut assa:P fick iaf varldens skrattattack efter det:P sjukt kul:P
imorrn vet jag fortfarande inte riktigt hur det blir. skulle ju in till sf med en ny tjej, men jag vill ju ocksa till ikea med sofia, och har forsokt fa tag pa den nya tjejen (malin, en ny malin:P) for att kolla om hon vill till ikea istallet men jag har fel nr sa det gar inte sa bra..:S ska foroka fa tag i henne annars far alla aka in till forja ocksa far vi bastamma hur vi gor dar:P fan vad jobbigt livet skulle vara utan mobiltelefoner assa;)
just ja, jag och malin har antligen borjat spelat tennis nu:P man ar ju inget proffs direkt..:P har ju bara spelat en sadar 2-3 ganger pa idrotten pa skolan:P sa tekniken sitter val inte klockrent:P men forhoppningsvis sa har man lite bollkansla i sig efter alla ar av fotboll sa man ska val kunna lara sig det ocksa:P men det ar klart att det ar roligare att gora saker nar man ar bra pa det:P men vi ska fan trana och bli proffs pa det har;) wimbeldon nasta:P
det ar ju det har med fals-leg ocksa.. jag och sofia har funderat pa det dar.. med det verkar lite skumt att gora det sjalv. det kommer ju inte se akta ut direkt.. det ar ju bast att typ ha ett riktigt leg av nan som ar 21 eller mer:P sa ar det nan dar hemma som har ett gammalt leg liggandes sa skicka garna hit det:P
ja allt vekar ju ga bra hemma;) alla pluggar och jobbar och mamma ska ha mer valpar.. allt ar som vanligt:P
jag ska upp tidigt imorrn..
so long suckers!
:P
söndag 14 september 2008
time flies..
shit va tiden gar fort har!:P det ar redan sondag och en till helg ar over.
summering: har tranat med malin:P spinning, simmning, promenader etc. solade ocksa lite efter simningen. jag skulle he ner solstolen och lyckades klamma fingret. det gjorde skitont! fingret blev alldeles blatt och svallde upp som en ballong. ar fortfarande blatt.. smidigt gjort.:P
i torsdags traffade jag och malin sofia i san rafael pa "farmers market". i fredags akte jag och sofia in till ett kopcentrum och sag filmen "women". den var helt ok;) sista scenen var typ sjukt kul iaf:P i lordags akte vi (jag och sofia) in till san francisco och traffade louisa och gick omkring pa stan hela dan;) hon vet ju fortfarande inte vad som kommer handa.. om hon inte fatt en ny familj innan tisdag maste hon aka hem till sverige igen.. jobbigt varre.. sen akte jag och sofia med sista farjan hem. den gar 7.15. vi kande att det var lite tragiskt att vi satt pa en farja pa vag hem en lordagkvall, sa vi akte och kopte sushi och skulle hyra film pa blockbuster. men saklart var det stangt for "renovation" sa vi var tvungna att aka till en annan blockbuster.. vi fragade en typ hiphopkille med en dator att kolla upp hur man akte dit.. han gav dock inte dom basta "directions" sa vi lyckades aka lite fel iaf:P det var ju faktiskt morks ocksa..;) men tillslut hittade vi dit. det skulle ta 8 minuter men det tog typ 1 timme och 15 min.. hehe.. hyrde iaf "the notebook" for sofia hade aldrig sett den!!!! helt galet! trodde alla hade settd en filmen:P at iaf sushi och kollade pa the notebook hemma hos sofia. hon har typ varldens snyggaste och storsta hus!!! galet lyxigt:P skulle inte banga for att bo dar:P
jaja idag blev det en lugn dag;) kande att jag behovde en dag att bara slappa lite:P
vad har ni gjort i helgen dar hemma da? ha det bra!!
XO
summering: har tranat med malin:P spinning, simmning, promenader etc. solade ocksa lite efter simningen. jag skulle he ner solstolen och lyckades klamma fingret. det gjorde skitont! fingret blev alldeles blatt och svallde upp som en ballong. ar fortfarande blatt.. smidigt gjort.:P
i torsdags traffade jag och malin sofia i san rafael pa "farmers market". i fredags akte jag och sofia in till ett kopcentrum och sag filmen "women". den var helt ok;) sista scenen var typ sjukt kul iaf:P i lordags akte vi (jag och sofia) in till san francisco och traffade louisa och gick omkring pa stan hela dan;) hon vet ju fortfarande inte vad som kommer handa.. om hon inte fatt en ny familj innan tisdag maste hon aka hem till sverige igen.. jobbigt varre.. sen akte jag och sofia med sista farjan hem. den gar 7.15. vi kande att det var lite tragiskt att vi satt pa en farja pa vag hem en lordagkvall, sa vi akte och kopte sushi och skulle hyra film pa blockbuster. men saklart var det stangt for "renovation" sa vi var tvungna att aka till en annan blockbuster.. vi fragade en typ hiphopkille med en dator att kolla upp hur man akte dit.. han gav dock inte dom basta "directions" sa vi lyckades aka lite fel iaf:P det var ju faktiskt morks ocksa..;) men tillslut hittade vi dit. det skulle ta 8 minuter men det tog typ 1 timme och 15 min.. hehe.. hyrde iaf "the notebook" for sofia hade aldrig sett den!!!! helt galet! trodde alla hade settd en filmen:P at iaf sushi och kollade pa the notebook hemma hos sofia. hon har typ varldens snyggaste och storsta hus!!! galet lyxigt:P skulle inte banga for att bo dar:P
jaja idag blev det en lugn dag;) kande att jag behovde en dag att bara slappa lite:P
vad har ni gjort i helgen dar hemma da? ha det bra!!
XO
nagra dagar efter min lilla "olycka":P
snygg pose med mitt gigantiska finger..:P
onsdag 10 september 2008
ain't no mountain high enough..
idag var jag ledig nagra timmar mitt pa dagen eftersom pookie var pa pre-school, sa jag och malin tog varldens promenad upp pa ett av bergen(vi ar typ omringad av berg har;) shit vilken mjolksyra jag hade efterat assa:P men vi klarade hela vagen upp. och det var inte lite brant:P sjukt fin och ccol utsikt ocksa;) imorrn ar pookie hemma sa det blir heldag igen.. na nu ska jag faktiskt pallra mig i sangs;) jag vet inte riktigt vad mitt problem ar men det verkar som om det ar fysiskt omojligt for mig att ga och lagga mig fore kl 12.. jag bestammer mig varje dag att jag ska gora det men sen blir det aldrig av iaf.. men nu ska jag gora det!:P klockan ar nu 11.30pm;) sa, godnatt!!
tisdag 9 september 2008
titel..?
dagarna rullar pa;) blev en promenad sjalv och en med malin idag, sa an sa lange ar det inget fusk.. sa dar 2 dagar in..:P men iaf:P annars har det val inte hant sa mycket mer. fixade ett bibliotekskort sa jag kan lana film gratis:P och btw sa ska jag och malin borja spela tennis:P det ar typ den sporten har som man kan gora pa 2 pers.. och jag langtar verkligen efter att spela lite bollsporter;) aven om jag typ aldrig spelat tennis:P vill testa att surfa ocksa! ville ju egentligen hamna nara stranden sa jag kunde lara mig surfa under aret men bor ju for langt bort for det.. men nan gang kan man aka till stranen och ta nan jakla surflektion lr nat. jag vill verkligen testa;)
lite halsningar till er dar hemma (aven fast manga inte ar hemma:P):
KAROLINA MAX!!! har du flyttat till uppsala??!! nar hande det liksom? trodde bara du hade hittat ett program du var intresserad av visste inte att du skulle sticka ivag pa en gang! later ju superkul dock;) ar lite smachockad bara:P hehe:P du maste beratta hur det ar!!! bor du i nan studentlagenhet? hur verkar programmet? har du traffat nagra roliga manniskor? du har sakert svarat pa samma fragor flera ganger redan(tro mig. jag vet:P) men jag vill vetaaa!:P
linnea. vet inte om du laser min blogg(:P) men hoppas allt ar bra med dig i norge!! hur lange blir du kvar dar? ar ju helt sjukt vad lange sen man traffade allihop nu!:P
ika. hur ar det med dig da? du maste ocksa skaffe en facebook nu! du ar den enda som inte har en!:P vill ju veta vad som hander med dig;) hur gar det med killen tex?:P
suzana. min trogna lasare:P har nog bast koll pa vad du har for dig:P ha det skitkul i london!!!
familjen adams...er.. glantz/broman:P maste val saga grattis och lycka till till min kara bror:P kommer inte ihag riktigt hur det var...:P men nat brons och nat hockeystipendium lr va fan det var..:P ja bra var det val iaf:P men valj for f*n inte hockey over fotboll!!! blir du hockeyspelare blir du typ en ful, svettig slusk med hockeyfrilla och utslagna tander som far resa till typ.. canada.. blir du fotbollsspelare blir du typ en trendsattare med snygga tatueringar pa latin och med 10 ars kontrakt med nike som far resa till typ brasilien, spanien och frankrike;) hehe:p bara hjalper dig med motivationen:P jaja. frida!! hur gar skolan? och hur mar kelly? skoter du om henne ordentligt?;) synd att emma slutar.. men du har val angen och veronika kvar;) hoppas allt gar bra!! mamma & pappa. som ni kanske marker(pa spraket i inlagget:P) sa ar det battre nu;) var lite smadeppig ett tag men det ar over nu;) ni far ju garna skicka en mick darimot:P installera kameran ocksa sa man kan se er;) bubbeeeeennn!! PUSS!
saknar er allihop och hoppas ni har det bra!!
kraaam
ps. jag malade "facepaint" pa pookie idag..:P valdigt snyggt blev det:P hon var skitnojd:P
hehe.. lite osmickrande bild..:P menmen..
lite halsningar till er dar hemma (aven fast manga inte ar hemma:P):
KAROLINA MAX!!! har du flyttat till uppsala??!! nar hande det liksom? trodde bara du hade hittat ett program du var intresserad av visste inte att du skulle sticka ivag pa en gang! later ju superkul dock;) ar lite smachockad bara:P hehe:P du maste beratta hur det ar!!! bor du i nan studentlagenhet? hur verkar programmet? har du traffat nagra roliga manniskor? du har sakert svarat pa samma fragor flera ganger redan(tro mig. jag vet:P) men jag vill vetaaa!:P
linnea. vet inte om du laser min blogg(:P) men hoppas allt ar bra med dig i norge!! hur lange blir du kvar dar? ar ju helt sjukt vad lange sen man traffade allihop nu!:P
ika. hur ar det med dig da? du maste ocksa skaffe en facebook nu! du ar den enda som inte har en!:P vill ju veta vad som hander med dig;) hur gar det med killen tex?:P
suzana. min trogna lasare:P har nog bast koll pa vad du har for dig:P ha det skitkul i london!!!
familjen adams...er.. glantz/broman:P maste val saga grattis och lycka till till min kara bror:P kommer inte ihag riktigt hur det var...:P men nat brons och nat hockeystipendium lr va fan det var..:P ja bra var det val iaf:P men valj for f*n inte hockey over fotboll!!! blir du hockeyspelare blir du typ en ful, svettig slusk med hockeyfrilla och utslagna tander som far resa till typ.. canada.. blir du fotbollsspelare blir du typ en trendsattare med snygga tatueringar pa latin och med 10 ars kontrakt med nike som far resa till typ brasilien, spanien och frankrike;) hehe:p bara hjalper dig med motivationen:P jaja. frida!! hur gar skolan? och hur mar kelly? skoter du om henne ordentligt?;) synd att emma slutar.. men du har val angen och veronika kvar;) hoppas allt gar bra!! mamma & pappa. som ni kanske marker(pa spraket i inlagget:P) sa ar det battre nu;) var lite smadeppig ett tag men det ar over nu;) ni far ju garna skicka en mick darimot:P installera kameran ocksa sa man kan se er;) bubbeeeeennn!! PUSS!
saknar er allihop och hoppas ni har det bra!!
kraaam
ps. jag malade "facepaint" pa pookie idag..:P valdigt snyggt blev det:P hon var skitnojd:P
hehe.. lite osmickrande bild..:P menmen..
måndag 8 september 2008
another weekend come and gone..
sa nu ar helgen over.. redan. i fredags blev det ingen ishall for det var stangt, sa istallet akte jag och malin in till san rafael och gick omkring lite.:P i lordags simmade jag, tranade lite och hangde vid poolen:P asskont:P i gar(sondags) staffade jag en tysk tjej som jag traffade pa bussen pa vag hem fran san francisco en gang. hon ar ocksa aupair;) och vi akte ivag till et shoppingcenter och gick omkring ett tag;) jag impulskopte ett par skor ocksa.. men jag har faktiskt lite pengar kvar att spara den har veckan;) an sa lange iaf:P iaf, sa gick vi pa bio ocksa, det finns ju biosalonger i shoppingcentrumet, sa vi tog det som gick just da.. sag filmen "college". den var helt sjuk:P idag jobbade jag och tog med ungarna och badade. sen skulle jag och malin aka och trana pa jcc med bestamde oss for en powerwalk i san rafael istallet:P vi har ju gjort en pakt nu sa fran och med idag ska vi trana minst en timme om dagen annars far man bjuda den andra pa middag:P harda bud:P efter powerwalken akte vi och kopte lite jordgubbar som var pa rea och sen var jag tvungen att superskynda mig hem och se gossip girl:P helt sjukt var den serien ar kung assa:P ja och nu sitter jag har.. maste lagga mig och sooovaaaa. sa that's it;P
gonatt sverige:P
ps: ett grattis till karro som antligen skaffat en facebook:P hoppas du haller den uppdaterad ocksa:P
gonatt sverige:P
ps: ett grattis till karro som antligen skaffat en facebook:P hoppas du haller den uppdaterad ocksa:P
fredag 5 september 2008
recap
ok.. sa det var ett tag sen jag skrev nat nu..:P forra veckan hade jag en svack da allt bara var skit och jag hade inte sa manga fina ord att skriva.. den har veckan har varit battre, men jag fick virut pa datorn(!) sa har inte haft tillgang till nan dator over huvud taget i nagra dar..
men men. vad har hant da? tja.. louisa har nu flyttat fran sin familj och letar for fullt efter en ny. hoppas verkligen hon blir kvar nanstans har i narheten. skulle vara jattetrakigt om hon forsvann.. var iaf hon hennes moster eller faster eller vad det nu var:P forra helgen. hon(mostern/fastern) var pa semester i hawaii sa vi stannade i hennes lagenhet over natten. sjukt soft att komma ifran familjen ett tag, aven om vi shoppade sa mycket pa lordagen att vi typ inte hade ett ore kvar efterat:P men nu ar det en ny vecka och jag har nyss fatt lon igen;) har nyss slutat for dagen, och veckan, och ska nog ivag till sf igen. blir manga svangar dit, men det finns ju som sagt mycket mer att gora dar. ikvall ska jag nog till en ishall och aka skridskor:P hehe ja det finns da allt har:P lovar att jag ska forsoka bli battre pa att skriva har fran och med nu;) har en nu en virusfri dator och ar inte langre i nan djup svacka sa det ska bli mer bloggande:P
btw, for alla som tanker; "ah hon lyckades fa virus pa datorn efter typ 4 veckor dar.. forvanad? na." sa kan jag ju saga att det faktiskt inte var mitt fel;) det var ett virus som hade legat och lurat sen april forra aret. aven omjag ringde mamma mitt i natten helt hysterisk och visste inte vad jag skulle gora..:P
na nu maste jag gora mig i ordning och kolla upp vad som hander ikvall;)
kraaaaaam pa er allihop <3
men men. vad har hant da? tja.. louisa har nu flyttat fran sin familj och letar for fullt efter en ny. hoppas verkligen hon blir kvar nanstans har i narheten. skulle vara jattetrakigt om hon forsvann.. var iaf hon hennes moster eller faster eller vad det nu var:P forra helgen. hon(mostern/fastern) var pa semester i hawaii sa vi stannade i hennes lagenhet over natten. sjukt soft att komma ifran familjen ett tag, aven om vi shoppade sa mycket pa lordagen att vi typ inte hade ett ore kvar efterat:P men nu ar det en ny vecka och jag har nyss fatt lon igen;) har nyss slutat for dagen, och veckan, och ska nog ivag till sf igen. blir manga svangar dit, men det finns ju som sagt mycket mer att gora dar. ikvall ska jag nog till en ishall och aka skridskor:P hehe ja det finns da allt har:P lovar att jag ska forsoka bli battre pa att skriva har fran och med nu;) har en nu en virusfri dator och ar inte langre i nan djup svacka sa det ska bli mer bloggande:P
btw, for alla som tanker; "ah hon lyckades fa virus pa datorn efter typ 4 veckor dar.. forvanad? na." sa kan jag ju saga att det faktiskt inte var mitt fel;) det var ett virus som hade legat och lurat sen april forra aret. aven omjag ringde mamma mitt i natten helt hysterisk och visste inte vad jag skulle gora..:P
na nu maste jag gora mig i ordning och kolla upp vad som hander ikvall;)
kraaaaaam pa er allihop <3
lördag 23 augusti 2008
ranad!
ok sa jag har inte blivit ranad pa riktigt, sa freaka inte out mamsen:P ok sa fredagen var helt kaotisk! tror jag sprang omkring fram och tillbaka hela dan.. pookie hade en playdate med en tjej, sidney, typ (10am-1am) och innan det skulle jag gora klar p & j och gora frukost och jeremy skulle gora sin "laxa" och vi skulle ut till parken och leka... fullt upp alltsa. sen kom sidney och sjalvklart passade jeremy pa att gora ena buset efter det andra(drog fram hela skrivbordet framfor dorren sa tjejerna inte kunde komma in, satt pa ett koppel pa katten som sprang ivag med ett kommel efter sig.. etc.) nar jag inte sag, eftersom jag hade 3 ungar att halla koll pa(alla sprang in och ut och i olika rum) samtidigt som jag skulle laga mat(spagetti och korv). sen sprang sidney rakt in i en bordskant och borjade bola, men efter hon fick en kaka blev det bra igen.. barn ar sjukt lattmanipulerade egentligen. bara man har nat att hota med eller snacks att ge dom.;) sen skulle dom absolut se pa film(aven om dom egentligen inte far se pa tv pa dagen) men jag gav med mig for da skulle jag ju iaf ha alla ungar stilla pa ett och samma stalle. men det tog kanske 2 min innan sidney tyckte att vi skulle byta film for den var for "scary". vi kollade pa animerade filmen 'flushed away'.. jattescary. tillslut kom iaf sidneys mamma och skulle hamta henne. men forst skulle hon mata babisen. jaja. sen skulle vi iaf ga ut igen. dom tog cykel och scooter och vi gick ner till downtown. nar vi hade kommit hem och klockan hade blivit 3.50pm sa kande jag verkligen att jag var OTROLIGT nara en total explotion. hela dan hade jag inte gjort annat an att jaga ungar och stada, stada, plocka bort saker och stada lite mer. tvatta, torka, vika, plocka i diskmaskinen, tomma diskmaskinen etc etc. och nar det da var typ 10 min tills paul kom hem och jag hade stadat undan allt och sedan kollat bort nagra sekuder och allt var framme igen sa ville jag bara skrika tills jag tappade rosten. var tvungen att satta mig och forsoka lugna ner mig och andas annars hade det smallt till. sjukt less. sen skulle jag ju ivag till san francisco sa fort jag bara kunde for jag skulle pa en konsert i golden gate park med louisa. jag hade inte kopt nan biljett i forvag eftersom jag inte var saker pa om jag skulle ga, men fan va skont det kandes att sticka darifran just da. gjorde mig iaf klar pa 2 min tog bilen och korde till farjan. hann med 5.10pm-forjan(typ 8 dollar) sen kom jag till sf och da var jag tvungen att hitta en buss och ta mig till golen gate park. hoppade pa en buss(1,55dollar.) jag fattar inte att jag aldrig lar mig, men eftersom, speciellt den dagen, sa ar det sjukt varmt i san anselmo, sa jag har liksom pa mig kjol och linne. sen nar jag kommer till sf sa ar det sjukt kallt och man skulle behova tjockjacka och uggs. sa jag fros ju ganska rejalt hela kvallen. nasta gang jag aker in ska jag fan ha pa mig tjockstrumpor och mystroja. jaja, pa bussen var det iaf sa fett overbefolkat. man stog inklamd mellan manniskor och vi akte forbi alla stop for det fick inte plats mer folk.. akte ifran en fysen nunna ocksa:Phehe.. typ hela san franciscos befolkning skulle tydligen till den dar konserten(radiohead, beck etc..) var tydligen forsta gangen det var konsert i golden gate park. kom iaf fram och traffade louisa(hon ar ju van att bo i stan och var ju betydligt battre kladd an jag..) sen skulle vi kopa en biljett till mig(louisa hade fatt en av sin vardmamma) det var sa sjukt mycket folk overallt och i box-office(dar man koper biljetter) var det typ 3 timmars ko.. det hade vi ju inte tid med. hade ju gatt ungefar 3 timmar for mig att ta mig hemifran till dit, sa klockan var typ 7.30pm. radiohead borjade 8pm. inte for att jag visste vilka det var eller hade hort dom forut men det var ju det man skulle se liksom. det fanns ju folk utanfor som salde biljetter, men jag kom ju pa att (saklart) jag hade glomt att ta ut pengar. sa efter att vi hade hittat en tjej som ville salja en biljett sa var louisa tvungen att ga in pa omradet(dar det fanns en atm) och ta ut pengar at mig. kopte sedan biljetten(120dollar!) sen nar vi var inne sa borjade radiohead (precis 8pm! sen nar borjar band spela i tid?) eftersom vi inte hade atit middag var vi tvungna att stalla oss i ko och kopa nat atbart ocksa. sen sag vi bandet. var val kanske inte riktigt min stil.. vissa latar var val bra med det var lite samma samma.. sen typ 9.30pm gick vi darifran(samtidigt som typ alla andra..ganska tidigt slut pa en konsert menmen..) det var ju inte direkt vart 120 dollar..(nastan 1000 kr!) ar ju ater igen pank och kan inte kopa allt det dar pa min lista.. jaja, nar vi skulle ta oss in till downtown och en starbucks for att varma oss sa var saklart alla bussar fulla igen och vi fick ga hela vagen.. var pa starbucks vit 11.45pm. sen skulle ju jag vidare till bussen. nar jag kom dit sag jag att den inte gick forens 12.50am, sa det var bara att vanta. hade typ tappat kanseln i fotterna vid det har laget. tillslut kom iaf bussen(forsent saklart) samnade till en stund.(4.55dollar) sen nar jag kom fram till lucky drive var det dags att ga av och ga typ 15 min till bilen. sen kora hem. var hemma vid 3am. kandes som jag bara kort, gatt och akt omkring hela dan. sammanlagt sa spenderade jag 8 timmar och 14dollar bara for att ta mig dit och hem.. plus 120dollar for en konsert som jag var pa i 3 timmar.. jaja, far latsas att jag blivit ranad eller nat, da ar det inte lika illa..:P konserten var ju iaf jakligt stor och cool och sjukt mycket folk;) men nasta gang blir det ett band jag kanner till;)
fick ocksa 2 komplimanger pa 2 olika tillfallen for mina trasiga skor igar. jag hade mina bruna sandalen fran din sko. det var sjukt kallt men man fick ju komplimanger iaf:P aven om sulorna har borjat lossna.. fick ocksa komplimanger for min troja forra gangen jag var inne i sf. skulle ju do om nan mitt pa stan bara gick fram till en och gav en komplimang och undrade vart man kopt sina grejor i sverige.. skulle ju bara aldrig handa..
har haft en stor spricka i hogra halen sen dag ett ocksa.. det gor sjukt ont och nu kan jag knappt ga pa den langre. det laker ju aldrig! vad ska jag gora?
en till sak att lagga till pa koplistan: riktiga uggs;)
hehe, langt inlagg, men jag har inte sa mycket battre for mig for tillfallet:P
xoxo
fick ocksa 2 komplimanger pa 2 olika tillfallen for mina trasiga skor igar. jag hade mina bruna sandalen fran din sko. det var sjukt kallt men man fick ju komplimanger iaf:P aven om sulorna har borjat lossna.. fick ocksa komplimanger for min troja forra gangen jag var inne i sf. skulle ju do om nan mitt pa stan bara gick fram till en och gav en komplimang och undrade vart man kopt sina grejor i sverige.. skulle ju bara aldrig handa..
har haft en stor spricka i hogra halen sen dag ett ocksa.. det gor sjukt ont och nu kan jag knappt ga pa den langre. det laker ju aldrig! vad ska jag gora?
en till sak att lagga till pa koplistan: riktiga uggs;)
hehe, langt inlagg, men jag har inte sa mycket battre for mig for tillfallet:P
xoxo
torsdag 21 augusti 2008
update
sa idag gjorde jag alltsa mitt teoriprov.. jag hade 7 fel.. man fick ha 6.. ingen som ar forvanad? ok. moving on. gick och handlade med ungarna. eftersom dom uppenbarligen ar okapabla till att ga typ 10 min till affaren sa fick jag dra dom i en vagn.. pa vagen hem hade jag ju en pase med varor ocksa sa jag hade sagt till jeremy att han fick ga vagen hem. han borjade saklart tjafsa, men jag tar bara inte hans gnall langre och forsokte fa han att fatta att det inte var orattvist for pookie ar 3 ar. han ar 7. kanske dags att trana upp benmusklerna och ga nagra steg..? jag vann iaf fighten. saklart. har anda ont i armarna nu. sen nar vi var ute och gick igen (jag gick, jeremy cyklade, pookie akte pa sin "scooter") sa gick vi forbi en brevbarare som fragade i typ smachock "-do you have two kids?!" hehe "-no i'm just the nanny.." da skonk ogonbrynen pa honom lite:P konstigt att vissa faktiskt tror att jag skulle kunna vara deras mamma.. kommer ju inte handa pa ett jakligt langt tag, om nansin, for mig iaf. blir en laang barnfri period efter det har;) sen var det iaf aupairmote. akte dit med malin som skulle ga ut med lovisa(en annan lovisa:P) och nagra andra svenskar tror jag. maste skaffa ett fejk-leg. sa ar det bara. ar ju manga som gjort det och det funkar tydligen jattebra. kommer bli ett laaangt ar om man inte kan folja med ut nat;) malin och lovisa stack iaf typ pa en gang men jag stannade kvar pa och pratade med nagra andra aupairer. det var iaf en ryss och tva columbianer(sager man sa..?:P) som bor i san anselmo. dom andra bor i carte madera men det ar inte sa langt bort;) kanns lite battre nu nar man traffat nagra fler som bor i narheten och lite kul med lite annat an svenskar ocksa(aven om det ar sjukt skont att kunna slappna av och prata med svenskar ibland:P) tog mig iaf bade till cafet i san rafael(dar motet var) och hem;) iofs sa hade jag malin med mig i bilen dit och en av columianerna med mig hem sa det var nog mest tack vara dom jag hittade:P men jag korde iaf:p
ja. imorrn ar det nan konsert eller festival eller nat i golden gate park. louisa ska ga och jag vill jattegarna ga ocksa men det kostar 85dollar! och det borjar typ 5 och jag slutar 4 och det tar lang tid att ta sig dit, plus att det ar bade krangligt och dyrt med bussar och farjor och allt det dar.. skulle ju vara betydligt lattare om man bodde mitt i sf lr nat..;) far se hur det blir.. vill som sagt ga men det blir sa stressigt om jag ska hinna dit och sen maste jag hinna med bussen hem.. skulle ju vara bra om man kande nan i stan som man kunde sova over hos men det ar ju ingen som far ha folk over natten for vardfamiljerna..
maste ga till "the collage of marin" och "signa" in till "classes" ocksa. (snygg mening..) ska nog iaf ta en filmklass, kanske en dramaklass och nan fysisk som typ yoga eller dans eller nat..:P
jaja.. forutom det sa har jag ocksa hundabstinens. tack mamma. du har seriost smittat av ditt hundintresse. jag trodde inte jag brydde mig sa mycket men jag vill bara ha en hund har nu! jag kan inte ga forbi hundar pa gatan utan att stanna och saga "aww" helt sjukt. jag vill bara springa fram till dom och gosa och leka med dom. tanker ocksa pa bubben varje gang jag ser en hund. och jag kan saga att jag seriost tycker att ALLA hundar ar sota just nu. till och med den kinesiska nakenhunden vi sag haromdan. funderar seriost pa att satta ut en lapp nanstans och fraga om det ar nan som behover en "dogwalker". hm.
har ocksa mycket pa koplistan just nu.. har absolut ingen aning hur jag ska ha rad med allt men pa nat satt ska det ga..:p
-ipod (min forra ar ju dod och jag MASTE ha musik om jag ska kunna trana)
-skype-mikrofon + webcam (for att kunna anvanda skype och prate med er dar hemma. duh.)
-buss-kort + farje-kort (det ar ju sa sjukt dyrt att betala varenda gang..)
-laptop/iphone (vill ju verkligen kopa en laptop och en iphone har eftersom det ar mycket billigare an hemma.. men det blir i sa fall nar jag har rad.. sa alltsa, aldrig:P)
-dvd: gossip girl season 1 (maste ha!)
ja det ar val det jag kommer pa just nu..
lite "old news" nu men jag har ju inte skrivit om det har an.. men jag ar iaf sjukt sur att dom skjutit upp harry potter and the half-blood prince-premiaren i ETT AR!! har har man gatt och langtat assa helt plotsligt skjuter dom upp det ett helt jakla ar!! SUCK.
ok, maste trana lite till mitt "teoriprov - uppfoljaren" imorrn..
ha det bra;) byeee
ja. imorrn ar det nan konsert eller festival eller nat i golden gate park. louisa ska ga och jag vill jattegarna ga ocksa men det kostar 85dollar! och det borjar typ 5 och jag slutar 4 och det tar lang tid att ta sig dit, plus att det ar bade krangligt och dyrt med bussar och farjor och allt det dar.. skulle ju vara betydligt lattare om man bodde mitt i sf lr nat..;) far se hur det blir.. vill som sagt ga men det blir sa stressigt om jag ska hinna dit och sen maste jag hinna med bussen hem.. skulle ju vara bra om man kande nan i stan som man kunde sova over hos men det ar ju ingen som far ha folk over natten for vardfamiljerna..
maste ga till "the collage of marin" och "signa" in till "classes" ocksa. (snygg mening..) ska nog iaf ta en filmklass, kanske en dramaklass och nan fysisk som typ yoga eller dans eller nat..:P
jaja.. forutom det sa har jag ocksa hundabstinens. tack mamma. du har seriost smittat av ditt hundintresse. jag trodde inte jag brydde mig sa mycket men jag vill bara ha en hund har nu! jag kan inte ga forbi hundar pa gatan utan att stanna och saga "aww" helt sjukt. jag vill bara springa fram till dom och gosa och leka med dom. tanker ocksa pa bubben varje gang jag ser en hund. och jag kan saga att jag seriost tycker att ALLA hundar ar sota just nu. till och med den kinesiska nakenhunden vi sag haromdan. funderar seriost pa att satta ut en lapp nanstans och fraga om det ar nan som behover en "dogwalker". hm.
har ocksa mycket pa koplistan just nu.. har absolut ingen aning hur jag ska ha rad med allt men pa nat satt ska det ga..:p
-ipod (min forra ar ju dod och jag MASTE ha musik om jag ska kunna trana)
-skype-mikrofon + webcam (for att kunna anvanda skype och prate med er dar hemma. duh.)
-buss-kort + farje-kort (det ar ju sa sjukt dyrt att betala varenda gang..)
-laptop/iphone (vill ju verkligen kopa en laptop och en iphone har eftersom det ar mycket billigare an hemma.. men det blir i sa fall nar jag har rad.. sa alltsa, aldrig:P)
-dvd: gossip girl season 1 (maste ha!)
ja det ar val det jag kommer pa just nu..
lite "old news" nu men jag har ju inte skrivit om det har an.. men jag ar iaf sjukt sur att dom skjutit upp harry potter and the half-blood prince-premiaren i ETT AR!! har har man gatt och langtat assa helt plotsligt skjuter dom upp det ett helt jakla ar!! SUCK.
ok, maste trana lite till mitt "teoriprov - uppfoljaren" imorrn..
ha det bra;) byeee
tisdag 19 augusti 2008
korkort
sa igar traffade jag malin och vi akte till corte madera(tror jag stallet heter) och at lite middag(surdeg, som typ ar deras stolthet eller nat..:P) och pratade:P tydligen sa ar vi medlemmar pa samma gym ocksa;) skont att ha nan att ga med sa kanske det faktiskt blir av ocksa:P inte for att jag hittar till gymmet an men efter jag fatt mitt korkort da jaklar ska jag ut och kora:P ska ju da gora mitt teoriprov imorrn... klockan ar 8.30pm har.. och jag har inte ens last halva boken an... suuuck. trakigt. jag har ju liksom redan gjort det har en gang.
jaja ska val fan ta att lasa ut den dar j*vla korboken nu.
see yaaaa
ps. tack for kortet frida!:P
jaja ska val fan ta att lasa ut den dar j*vla korboken nu.
see yaaaa
ps. tack for kortet frida!:P
söndag 17 augusti 2008
den laaaanga hemfarden
ok har varit lite slott med bloggandet nu ett tag..:P igar kissade iaf pookie pa sig igen.. och jeremy gjorde en "vinagerbomb" i frysen sa det var vinager overallt.. sa igar torkade jag kiss och vinager.. roligt roligt..
idag var jag darimot ledig;) fick lana bilen och kora sjalv till farjan;) det ni:P tog sedan farjan till san francisco dar jag traffade louisa och lovisa(:P) lovisa ar ocksa en svensk tjej som varit aupair i ett ar forut men bara ar har over sommaren nu. vi gick iaf runt pa stan hela dagen. jag at faktiskt sushi for forsta gangen ocksa!:P i chinatown. det var val helt ok. ingen supersensation men det ar ju nat man maste tvinga i sig och vanja sig med:P sen kom jag pa att jag inte vill ta sista farjan hem. den gar liksom 7.15pm och det ar alldeles for tidigt, sa jag ringde och kollade busstiderna och bestamde mig for att ta bussen istallet;) sen gick vi lite mer pa stan och pa starbucks(har inte borjat dricka kaffe an men med alla dessa besok pa starbucks sa ar det nog inte omojligt att det hander snart:P) sen skulle vi ga och se "the dark knight" pa imax men det var utsalt sa vi fick se den pa vanlig bio. den var bra. heath agde men jag storde mig pa "twoface". sen var klockan typ 10.30pm och dags att hitta min buss. efter lite virrande hittade vi den och jag akte mot larkspur(dar forjan gick ifran) mycket olika slags folk pa dessa bussar assa.. jag fragade iaf chafforen om han kunde saga till nar jag skulle ga av, och tack och lov sa var det inte en san dar superotrevlig typ utan han san till typ en timme senare och jag klev av. nar jag var av bussen hade jag ingen aning vart jag skulle, och det var typ inga manniskor ute. hittade iaf nagra som stog i ett oppet garage och mekade med bilar och jag fragade dom vart "the ferry station" var. dom forsokte forklara och en tant sa "-du kan inte ga dit sjalv det ar morkt och laskigt." sa sen var jag val mindre smart men ena personen erbjod sig att skjutsa mig dit och jag foljde med..:P (ja mamma jag vet att man inte satter sig i bilen med framlingar:Pmen jag lever sa vi slapper det:P) precis efter jag satt mig i bilen borjade jag tanka "shit vad haller jag pa med.." men han var schysst och slappte av mig en bit bort och forklarade hur jag skulle ga;) tillslut kom jag fram till bilen och skulle kora hem. nar jag hade kort dit var det ju ljust ute och jag hade kort den vagen innan med paul, men hemvagen hade jag aldrig kort forut.. det blev nagra felsvangar och jag var en gang valdigt nara att kora pa tva renar som kom ut i vagen, men tillslut kom jag hem. helskinnad och alive:P klockan var da typ 12.30am. sa det tog ett tag att ta sig hem. nu ska jag sova och sova och inte ga upp forens jag vaknar.
nightynight:P
idag var jag darimot ledig;) fick lana bilen och kora sjalv till farjan;) det ni:P tog sedan farjan till san francisco dar jag traffade louisa och lovisa(:P) lovisa ar ocksa en svensk tjej som varit aupair i ett ar forut men bara ar har over sommaren nu. vi gick iaf runt pa stan hela dagen. jag at faktiskt sushi for forsta gangen ocksa!:P i chinatown. det var val helt ok. ingen supersensation men det ar ju nat man maste tvinga i sig och vanja sig med:P sen kom jag pa att jag inte vill ta sista farjan hem. den gar liksom 7.15pm och det ar alldeles for tidigt, sa jag ringde och kollade busstiderna och bestamde mig for att ta bussen istallet;) sen gick vi lite mer pa stan och pa starbucks(har inte borjat dricka kaffe an men med alla dessa besok pa starbucks sa ar det nog inte omojligt att det hander snart:P) sen skulle vi ga och se "the dark knight" pa imax men det var utsalt sa vi fick se den pa vanlig bio. den var bra. heath agde men jag storde mig pa "twoface". sen var klockan typ 10.30pm och dags att hitta min buss. efter lite virrande hittade vi den och jag akte mot larkspur(dar forjan gick ifran) mycket olika slags folk pa dessa bussar assa.. jag fragade iaf chafforen om han kunde saga till nar jag skulle ga av, och tack och lov sa var det inte en san dar superotrevlig typ utan han san till typ en timme senare och jag klev av. nar jag var av bussen hade jag ingen aning vart jag skulle, och det var typ inga manniskor ute. hittade iaf nagra som stog i ett oppet garage och mekade med bilar och jag fragade dom vart "the ferry station" var. dom forsokte forklara och en tant sa "-du kan inte ga dit sjalv det ar morkt och laskigt." sa sen var jag val mindre smart men ena personen erbjod sig att skjutsa mig dit och jag foljde med..:P (ja mamma jag vet att man inte satter sig i bilen med framlingar:Pmen jag lever sa vi slapper det:P) precis efter jag satt mig i bilen borjade jag tanka "shit vad haller jag pa med.." men han var schysst och slappte av mig en bit bort och forklarade hur jag skulle ga;) tillslut kom jag fram till bilen och skulle kora hem. nar jag hade kort dit var det ju ljust ute och jag hade kort den vagen innan med paul, men hemvagen hade jag aldrig kort forut.. det blev nagra felsvangar och jag var en gang valdigt nara att kora pa tva renar som kom ut i vagen, men tillslut kom jag hem. helskinnad och alive:P klockan var da typ 12.30am. sa det tog ett tag att ta sig hem. nu ska jag sova och sova och inte ga upp forens jag vaknar.
nightynight:P
torsdag 14 augusti 2008
i had a pee-pee accident..
dagen borjade val som vanligt. ar lite smatt irriterad pa foraldrarna for jag har sagt at dom for flera dagar sen att det inte finns nat brod eller typ nan mat och att dom kanske maste handla.. men dom har fortfarande inte gjort det. suck. blev torra cheerios och melon till frukost.. mumma.. sen cyclade vi till typ en flod eller damm eller vad det nu var, dar blev pookie forstas dyngsur och val hemma igen blev det dags for dagens forsta kladombyte. sen lekte vi inne ett tag och nar det var dags for jeremy for dagens lasstund sa forsvann pookie in i deras rum. efter ett tag gick jag in och kollade vad hon gjorde och da hittade jag henne i badrummet med byxorna och trosorna pa golvet och hon med ett skyldigt fejs.. "-i had a pee-pee accident.." suck. nar jag gick in i deras rum sa ver det en stoor pol med kiss i hela rummet och pa ena stolen.. hon hade liksom statt pa stolen och skulle na nat pa skrivbordet och helt plotsligt hade hon bara kissat pa sig.. seriost, vad ar det for fel pa barnblasor egentligen..? kanner dom inte nar dom maste ga pa toa?! man kanske tanker 'oj, jag haller pa att kissa pa mig over hela rummet, jag kanske ska ga och kissa pa toan istallet..?' men na, dom bara utfor sina behov nar och vart dom kanner for det och sen ar det jag som far stada upp det. och jag HATAR verkligen kiss och bajs och allt som har att gora med det. maste ju torka henne i rumpan nar hon gjort nummer 2 ocksa.. med frida kunde jag ju iaf visa vad jag tyckte om det (och det gjorde jag.. tro mig) men med en 3,5 aring kanske det inte ar det smartaste direkt.. efter det lilla dramat var det iaf dags for dagens tredje kladombyte och outfit for pookiebear. (annika kallas alltsa for pookie, pooks, pookiebear, slowpoke, anka.. ja ni fattar:P sa bli inte forvirrad, det ar samma unge:P)
sen la vi pussel(eller rattare sagt jag la pussel och j & a bara gick pa alla pusselbitar och forstorde allt..), vi byggde kojor av alla kuddar som fanns i hela huset, och dom korde runt sin lilla bil med ett flak och drog fram typ varenda leksak dom ager.. allt detta i vardagsrummet. sen helt plotsligt var klockan 4 och paul kom hem. oopps. dags att stada. jan skulle ocksa komma 4 och efter nagra minuter kom hon ocksa, men jag sprang fram och tillbaka mellan ungarnas rum och vardagsrummet och lastade grejor.. sen var det iaf mote men jan(hon ar min lcc, typ som en mentor lr vad man kallar det) hon checkade liksom in hur det gick med allt. det var alltsa ett "mote" med jan, mig, paul och kirsten(som ocksa kom hem i samma veva). allt var bra och det var inte direkt nat intressant utan mest sant jag hort forut.. ska ocksa boka ett teoritest for mitt kalifornia korkort pa typ onsdag eller torsdag sa jag maste borja plugga mitt korkortshafte.. kanns ju jattekul att plugga till korkort igen. speciellt eftersom det var sa kul forsta gangen.. eller inte. gar segt framat men jag jobbar ju inte sa effektivt om jag inte har en deadline. nar vi bokat in provet sa blir jag nog mer motiverad att plugga. illa men det ar sa jag funkar..:P sen pa kvallen skulle jag traffa malin(en annan svensk aupair som bor har) men hon ringde och sa att ena hennes unge hade varit ute med hunden och typ gatt vilse eller tappat hunden lr nat sa det hade blivit lite forsenat, och eftersom min familj lagger sig typ efter bollibompatiden sa kan jag inte ga ut allt for sent heller.. men det far bli nan annan gang. ska iaf till san francisco och va med louisa pa lordag. skont att komma bort och gora nat igen;) ska antligen se the dark knight ocksa!:P
ja det var val allt for idag. ska upp 7 imorrn igen.. kul..
oj btw, tva saker jag glomde. det ar kanske ingen big deal men det ar bara san klicshe. familjen har en staderska som kommer varje typ tisdag lr onsdag. hon ar spansk och heter maria. tyckte bara att det var lite ironiskt..:p och en annan sak. jag forsov mig idag. ingen big suprise direkt. dom sa liksom at mig dan innan att jag skulle borja 6.55 men att jag kunde ligga kvar i min sang bara att jag oppnade dorren och hade lite koll och att jag kunde ga upp nar barnen gick upp. men hur latt ar det att bara ligga dar astrott och inte somna om? jag hade ju pa snooze men pa nat satt maste jag lyckats stangt av det och somnat. pookie kom iaf in sen och vackte mig och kirsten var fortfarande hemma. hon verkade inte direkt bry sig och sa att eftersom hon borjade lite senare sa hade hon inte vackt mig.. far val bara se till att inte forsova mig nat mer.. nasta gang ar dom nog inte lika accepterande. shit. det ar ju inte som att jag INTE brukar forsova mig.. kan behovas ett "lycka till"..:P
byeee
sen la vi pussel(eller rattare sagt jag la pussel och j & a bara gick pa alla pusselbitar och forstorde allt..), vi byggde kojor av alla kuddar som fanns i hela huset, och dom korde runt sin lilla bil med ett flak och drog fram typ varenda leksak dom ager.. allt detta i vardagsrummet. sen helt plotsligt var klockan 4 och paul kom hem. oopps. dags att stada. jan skulle ocksa komma 4 och efter nagra minuter kom hon ocksa, men jag sprang fram och tillbaka mellan ungarnas rum och vardagsrummet och lastade grejor.. sen var det iaf mote men jan(hon ar min lcc, typ som en mentor lr vad man kallar det) hon checkade liksom in hur det gick med allt. det var alltsa ett "mote" med jan, mig, paul och kirsten(som ocksa kom hem i samma veva). allt var bra och det var inte direkt nat intressant utan mest sant jag hort forut.. ska ocksa boka ett teoritest for mitt kalifornia korkort pa typ onsdag eller torsdag sa jag maste borja plugga mitt korkortshafte.. kanns ju jattekul att plugga till korkort igen. speciellt eftersom det var sa kul forsta gangen.. eller inte. gar segt framat men jag jobbar ju inte sa effektivt om jag inte har en deadline. nar vi bokat in provet sa blir jag nog mer motiverad att plugga. illa men det ar sa jag funkar..:P sen pa kvallen skulle jag traffa malin(en annan svensk aupair som bor har) men hon ringde och sa att ena hennes unge hade varit ute med hunden och typ gatt vilse eller tappat hunden lr nat sa det hade blivit lite forsenat, och eftersom min familj lagger sig typ efter bollibompatiden sa kan jag inte ga ut allt for sent heller.. men det far bli nan annan gang. ska iaf till san francisco och va med louisa pa lordag. skont att komma bort och gora nat igen;) ska antligen se the dark knight ocksa!:P
ja det var val allt for idag. ska upp 7 imorrn igen.. kul..
oj btw, tva saker jag glomde. det ar kanske ingen big deal men det ar bara san klicshe. familjen har en staderska som kommer varje typ tisdag lr onsdag. hon ar spansk och heter maria. tyckte bara att det var lite ironiskt..:p och en annan sak. jag forsov mig idag. ingen big suprise direkt. dom sa liksom at mig dan innan att jag skulle borja 6.55 men att jag kunde ligga kvar i min sang bara att jag oppnade dorren och hade lite koll och att jag kunde ga upp nar barnen gick upp. men hur latt ar det att bara ligga dar astrott och inte somna om? jag hade ju pa snooze men pa nat satt maste jag lyckats stangt av det och somnat. pookie kom iaf in sen och vackte mig och kirsten var fortfarande hemma. hon verkade inte direkt bry sig och sa att eftersom hon borjade lite senare sa hade hon inte vackt mig.. far val bara se till att inte forsova mig nat mer.. nasta gang ar dom nog inte lika accepterande. shit. det ar ju inte som att jag INTE brukar forsova mig.. kan behovas ett "lycka till"..:P
byeee
onsdag 13 augusti 2008
samma samma..
inget spec idag. jobbat. gick pa en promenad runt hela san anselmo.:P
sag forresten "i'm not there" igar. sjukt bra film faktiskt;) och cate blanchett var javligt bra assa. man glommer liksom bort att hon faktiskt ar en kvinna. valfortjant oscarnominering;) valdigt sorgligt med heath ledger darimot.. helt sjukt att han ar dod! maste se "the dark knight"!!!! ska nog se den med louisa i helgen;)
ciao
sag forresten "i'm not there" igar. sjukt bra film faktiskt;) och cate blanchett var javligt bra assa. man glommer liksom bort att hon faktiskt ar en kvinna. valfortjant oscarnominering;) valdigt sorgligt med heath ledger darimot.. helt sjukt att han ar dod! maste se "the dark knight"!!!! ska nog se den med louisa i helgen;)
ciao
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




