torsdag 2 oktober 2008

tillbaks till blojan..?


ja herregud... vart ska jag borja..? i fredags akte jag och sofia till ett stalle med lite shopping och sant, och jag kopte saklart mer an vad jag skulle.. 2 par uggs. ett par ballerinaskor, ett par mysbyxor(som saklart gick sonder forsta gangen jag anvande dom.. forvanad? na.. moving on..), en vaska, 2 par harband, en sporttop, en plandbok och horlurar till ipod(fast jag inte hade en ipod an!!!) lonen tog med andra ord slut samma dag som jag fick den..:P sen i helgen skulle familjen aka ivag och halsa pa "granny" sa dom skulle vara borta fredag-sondag. yay tankte jag och dom sa att jag tom kunde ha folk hit(men bara om det var andra aupairer och om vi var tysta efter 9.. seriost kan det bli lojligare...?) iaf sa pa fredag sa sa dom helt plotsligt att granny var fast i new york och att dom blev hemma istallet..! wtf!! men pa lordagen akte dom iaf och sofia sov over;) sen pa sondagen var det "scavenger hunt" alla aupairer i "the bay area" traffades i san francisco med blaa t-shirtar dar det stog "we care for kids".. yeah right. det skulle va typ 400st men det var det nog inte.. men manga var det iaf. vi fick ga runt i grupper pa 4 och springa omkring som idioter far att hitta servetter fran barer, autografer fran poliser, addresser till bibliotek, bredaste gatan i sf, glasspinnar, starbucksmuggar etc etc.. min grupp vann inte. whatever. sen stannade vi iaf kvar i sf ett tag och jag kopte antligen en ipod!! hade egentligen inte rad men jag tankte att gor jag det inte nu blir det aldrig av!! enda problemet ar ju att jag inte har nan musik har sa skicka garna!!:P
i helgen funkade inte heller internet pa kvallen/natten sa jag tog upp det med foraldrarna nar dom kom hem. latsades som jag bara trodde det var nat fel liksom, och sa att internet inte funkade pa kvallen i helgen. kirsten fragade da vilken tid det var och jag sa typ 12, och da sa hon bara att hon kunde inte veta for dom ar inte uppe den tiden.. med varldens dissigaste attidyt. som om ingen borde vara uppe den tiden for jag ska alltid sova MINST 8 FUCKING TIMMAR!!! jag blir sa irriterad! vilken annan "arbestgivare" kontrollerar hur mycket du sover!!???!! INGEN!!!
sen i onsdags skulle typ alla aupairer ut pa en 18+ klubb i sf. men saklart fick inte jag aka eftersom ABLSOUT senast 12 om jag skulle bort. och da var han "snall".. SUCK igen..
och igar sa kom jag till jeremys skola och skulle hamta upp han, men han vill direkt till "bookfair" ett stalle pa skolan dar dom kan kopa bocker och pennor och sant, sa visst tankte jag. vi gick dit, han hittade en penna som luktade blabar och stallde sig i kon. sen helt plotsligt gick han ur kon och ut pa skolgarden(dar jag, och typ ALLA skolbarn OCH deras foraldrar stog). jag fragade han var det var och har sa att han maste pa toa. jag kollar ner pa hans byxor och da ser jag att han har KISSAT PA SIG!!!!! MITT PA SKOLGARDEN!!! MITT PA DAN!!! 7 AR GAMMAL!!!! seriost!?! ar det normalt eller?! assa man kan ju seriost undra ibland..
iaf.. nu har jag nyss kommit hem fran malin(nya, eller f kanske jag kan kalla henne istallet:P) vi lagade mat och sag pa ugly betty:P men nu maste jag val lagga mig snart.. men jag skiter seriost i deras 8 timmar dom far saga vad f*n dom vill. ar bara irriterad att dom ska kontrollera en sa mycket..
tja imorrn ar det ju biopremiar for "nick and noras infinite playlist" maste ses:P och pa sondag ska jag jobba pa barnkalas hos malin:P
so long suckers:P

dagens kop..:P

sofia och svensk maraboechoklad i mitt rum(och med mina kala vaggar..:P)

varat "lag" pa scavenger hunten:P sofia, jag, emma och malin f

malin f och sofia(prima skinka:P)fisherman's warf
pooks i mitt harband pa gymnastiken:P
gelegrodan
gullpooks:P och.. hrm.. bara jeremy.. vada favoriserar? jag? ..:P

Inga kommentarer: