torsdag 27 november 2008

thanksgiving

inte skrivit här på ett tag.. sitter hemma hos sofia nu och har haft thangsgivingfirande;P och tittat på idol. fran 2007. heh. ja imorrn är det "black friday" så då är det rea överallt. soffipropp och jag ska då in till sf och kolla läget:P btw min familj stack iväg till "granny" över helgen så jag har huset för mig själv tors-lör. på lördag ska paul hem och "work in the basement". eh.. ok. amy(soffans värdmamma) kollade på min infekterade tå idag. hon är hudläkare. jag tyckte det äntligen hade börjat läka men hon sa att jag typ behöver antibiotika 4 ggr/dan och rena den med varmvatten. jaha. skönt att jag slapp gå till doktorn och krångla med alla försäkringspapper iaf..;)
idag har vi iaf käkat kalkon och "stuffing", tranbärsgrejs, pumpapaj, cheesecake, mashed potatoes, gravy etc etc. var riktigt gott med thanksgivingmat faktisk:P men det slåt inte svenska julbordet.:P
har köpt en julklapp också:P till pookie. en babyrosa mysoverall. skitsöt. vet i fan vad jag ska köpa till dom andra.. är det fortfarande charmigt att ge bort en hemmagjort teckning när man är 19 basst..?
just nu är dollarn värd typ 8 kr. vilket är valdigt mycket med tankte på att den var värd typ 5 kr när vi kom hit. sofia räknade just ut att nu när dollarn är värd 8 dollar betyder det att vi tjänar tp 31 kr/timmen. och när den var värd 5 kr var det 19 kr/timmen. fy fan vilken skitlön!! dom hade ju varit tvungna att höja till 175 dollar i veckan för att innan det hade vi under den lagliga minimilönen i usa. ja det säger väl en hel del.
aja ska väl försöka skriva här igen och lite oftare. får se hur det går med det.
ps. såg twilight förra veckan. den var skitbra:P se den;)
ciao faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanny spanjor
fuck the shut up!!!!
____________________________________________
ok eftersom internet la av i tosdgs när jag skulle lägga ut det här inlägget så är det några dagar försenat..P
____________________________________________
s och jag var i sf igår och köpte varsin klänning på ross:P ska dit igen idag(fast i san rafael) och se om jag hittar lite julklappar. sofia är ju klar med sina...! vad vill ni ha dar hemma?

btw, mamma du kan gärna få skicka "bomulls pads", tjocka strumpor, vanliga strumpor, vitaminer(ACO familj):P, svarta strumpbyxor och nåt annat roligt om du har lust:P det är sånt som är så himla tråkigt och köpa upp pengarna med och dollarn är ju som sagt nu uppe i nästan 9 kr så det är ingen ide att använda svenska kortet än...
pappa du måste bränna ut lite skivor och skicka;P absolute christmas, den svenska julskivan vi har(typ kul i jul lr nat:P) fråga nisse hur man gör;), och mer låtar också men det ska jag skicka till dig nån gång:P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fanny
Roligt å läsa lite blogg igen...fortsätt så...Det kommer något paket framåt julen men vad blir det för jul här hemma utan en Fanta...SUCK.../Pappa

Anonym sa...

Hej Fanny! Madeleine här, (gamla aupairen). Kom på att du sa att du hade en blogg så nu hittade jag dig här. Har du lust att skriva till min hotmail: madde.holmb@hotmail.com så jag får din mail. Vill bara höra hur det går o hur ni mår. Hoppas allt är bra! Kram från Sverige