lördag 5 juli 2008

Best in show!

OMG!!! Jag vet inte vart jag ska börja! The Ark, Uggla. Uggla, The Ark. Jag älskar dom allihop!!


Kungen av hits

Älskade, folkkära Magnus Uggla kan väl aldrig slå fel. Han kommer in med knallröda byxor, afrokrullet och dom självklara pilotbrillorna och river av hitlåt efter hitlåt. Även om han fick med många av hans största låtar var det ändå många man saknade. Men iofs, har man en så där 20 album fullproppade med sköna hits kan det ju bli svårt att hinna med alla på typ 80 min..;) Men fan asså vilket drag det var! Alla kan sjunga med och alla älskar Uggla. Han är fan folkligare än Lasse Berghagen, fast med skönare stil och coolare attityd:P Jag kommer fan ihåg varje gång jag satt i bilen när jag var liten och lyssnade och sjöng med till Ugglas "Fyra sekunder" och "Jånni Balle" på kassettband:P Jag var för ung för att fatta vad jag sjöng om, men fan vad jag älskade det! Och det sitter fortfarande kvar;) Jag kommer alltid älska Uggla. Han är liksom sommar. Svensk sommar. Med varma sommarnätter vid stranden, pripps blå, nattdopp och jordgubbar. Jag tänker alltid på "Trubaduren", det är liksom en sån låt som får en att rysa och verkligen känna att sommaren är här;)




Salo - for president!

Jag kan nog inte i ord beskriva min kärlek för Ola Salo! Han är liksom magisk. The artist. The performer. The legend. Det är inte bara det att han har typ världens bästa och skänaste röst, hans talang till att skriva underbara texter, hans avslappnade och jag-är-som-jag-är-och-om-det-inte-duger-så-synd-för-dig-stil eller hans otroliga personlighet. Han har liksom något annat också. Han har det. Det som inte går att beskriva med ord. Men var det än är så kan man iaf vara säker på att Ola har det;) Sen är ju hela bandets stil glitter och glam och man kan inte göra annat än älska det! Dom står alltid ut på bästa möjliga sätt, utan att det blir drygt eller uttjatat. och trycket i publiken kan inte bli bättre, för Ola bjudet på en sån show att även den största The Ark-hataren skulle hoppa upp och ner till musiken och sjunga med för full hals i texterna. För det är helt omöjligt att inte bli på bra humör och bara älska det!:P

Inga kommentarer: