onsdag 30 juli 2008

laaangt brev:P

sa jag lyckades snika lita datatid idag ocksa:P det blev bara en snabbis igar for att datasalen stangdes, sa det far bli ett laaangt inlagg idag;)
kan ju borja fran starten i stockhom.. jag och pappa akte tag till arlanda 06.13... lite for tidigt for min smak.. sarskillt eftersom jag knappt sov nagot natten innan. jag sprang omkring och packade sista grejerna, fixade in lite musik pa mobilen och ipoden och bara i allmanhet virrade runt som en galning..:P sen var det ju lite svart att sova ocksa eftersom jag bara lag och tankte pa hur det skulle bli och om planet skulle ga som det skulle eller om jag skulle forsova mig och missa taget osv.. lyckades iaf komma till taget i tid med all packning(har inte kommit pa nagot jag glomt an sa lange iaf..peppar peppar ta i tra:P) sen va ju taget sa klart forsenat for foraren var sjuk, sa vi blev typ en timme sen. som tur var hade vi bra marginal och jag fick ett sms av en annan aupair(sanna) som sa att flyget skulle ga som det skulle.. da kunde man ju pusta ut;) grejen var ju att dagen innan jag skulle aka sa ringde det en snubbe fran aupair huvudkontoret i boston och sa att lufthansa(som jag saklart skulle aka med) kanske skulle borja strejka precis nar jag skulle aka, sa planet kanske kunde bli installt. det gick iaf bra och pa arlanda traffade jag nagra andra svenska aupairer (sanna, louisa, malin, clara och samuel) hela tiden fram till typ en timme innan jag skulle aka sa hade jag kant mig helt lugt och inte det minsta nervos, men timmen innan var det som en bergochdalbana i magen:P det gick iaf bra att saga hejda till pappa och dom andra(pa telefon) och det kanns fortfarande helt ok;)
flyget till frankfurt(dar vi skulle mellanlanda) var ju saklart ocksa forsenat, det var tydligen nagot fel pa toaletterna...:P men vi kom iaf vag sen och i frankfurt traffade vi en till svensk (johanna). sen akte vi flyget till new york (som tog 8 timmar...) da hade vi alltsa akt flyg i typ 3 timar redan plus vantetid mellan flygen, och pa andra flyget fick vi frysen mat... man var hyfsad hungrig nar man kom fram till skolan..;)
new york ar iaf sa har langt supercoolt och aven om jag inte sag sa mycket nar vi akte till skolan(var sa sjukt trott att jag somnade nagra ganger..) sa marker man anda av det;) skolan ar som sagt sjukt stor och verkligen som ett riktigt amrikanskt university. maten ar val sadar... nar vi forst kom hit fick vi pizza, sen har vi ocksa fatt mac and cheese, hamburgare och friterat kyckling... valdigt amrikanskt:P men nar vi kommer till familjerna blir det nog battre;) magen mar lite sadar just nu.
imorrn ar det alltsa new york turen och det ska bli jattekul:) pratade nyss med min vardfamilj och dom ska tydligen ha en barbique pa lordag for att saga hejda till den gamla aupairen och valkomna mig:P blir tydligen en stor fest:P
kan inte lagga upp nagra bilder nu(har knappt knappt nagra heller) men det blir sen:P
pa skolan har vi iaf gjort lite roliga saker:P igar fick alla aupairer dela upp sig i sina lander och sjunga barnsanger fran deras land :P vi sjong sma grodorna och bjornen sover:P idag var det en grymt rolig polir har ocksa som berattade om sakerhet:P
maste ga nu igen for datasalen stanger men det blev ett ratt langt mejl anda:P
hoppas allt ar bra dar hemma!
kraaam /fanny

Inga kommentarer: