lördag 2 augusti 2008

so much to say so little time

okej sa eftersom jag inte kunnat blogga sen typ forrgar sa blir det nog ett langt mejl idag ocksa:P det ar helt sjukt vad mycket det ar som hander hela tiden:P
igar var vi i new york city;) sag alla stora turistgrejer; frihetsgudinnan, empire state building, broadway!, the village, time square osv, hard rock cafe, rockefeller center osv..:P det var jattecoolt att se alla stallen man sett pa tv och filmer..:P sen fick vi 2 timmars fritid(inte sa lange direkt..) men vi hann iaf ga in pa nagra affarer bla. starbucks:P inte for att jag dricker kaffe sa jag kopte en smoothie:P

har ju matt lite smadaligt nu ett tag.. ar jattekonstig i magen.. typiskt min tur:p det ar lite jobbigt att aka buss och flyg nar magen inte mar bra.. men jag hoppas att det forsvinner snart;)
efter new york sa var det iaf dags att packa ihop all packning och sen skulle vi upp typ halv 7 nasta morgon.. sen var det ju dags att lamna skolan och alla manniskor dar och aka vidare till familjerna. forst var det en bussresa som kanske tog 2 timmar lr nat.. sen skulle vi ju flyga till san francisco 15.30 (new york tid) det ar jattekrangligt med tiderna eftersom man har bytt fran svensk tid till new york tid till san francisco tid. det ar ju 6 timmar skillnad mellan sverige och new york, 3 timmars skillnad mellan new york och san francisco och 9 timmars skillnad mellan san francisco och sverige...:P iaf sa var varat fky forsenat i typ 2,5 timmar och vi kom inte ivag forens typ 6.. vi stog tillochmed i flygplansko... det var typ 20 flyg framfor oss som skulle ivag forst.. varsta trafikstockningen av fygplan..
sen kom vi iaf till san francisco och dar stod familjen och vantade:) klockan var da halv 1 pa natten for mig och halv 10 for dom, sa bade jag och barnen var ratt trotta..:P forst var barnen lite blyga och tysta men nar vi satt oss i bilen borjade dom snart babbla pa om precis allt mojligt. bada tva pa samma gang:P det var ju skont for da kanns det mer avslappnande istallet for barn som ar tysta som moss;) pappan verkar oksa jattekul och trevlig och mamman verkar helt ok ocksa, sa det verkar helt enkelt som en bra familj:P dom verkar liksom valdigt lattsamma och trevliga sa det passar nog mig bra;) madde (gamla aupairen) ar ju fortfarande har, hon aker pa tisdag, och hon ar ocksa jattetrevlig och har berattat lite om hur det ar och hur hon har gjort och sa..;)
na nu far det racka, ar fortfarande lite trott (klockan ar valdigt tidigt pa morgonen har:P) sa jag ska forsoka piggna till och sen ska jag val ga ut ur rummet och se vad jag ska gora(kanns lite konstigt och jag vet inte riktigt hur man ska bete sig an, men det vanjer man val sig med;)
hoppas alla mar bra dar hemma;)
vill bara saga till alla som skickat sms till mig att jag ar ledsen att jag inte svarat men jag har inga pengar kvar pa mobilen sa det far bli mejl istallet;)


skolan


klassen


sanna och jag

lousisa, clara och malin

new york







Inga kommentarer: