söndag 17 augusti 2008

den laaaanga hemfarden

ok har varit lite slott med bloggandet nu ett tag..:P igar kissade iaf pookie pa sig igen.. och jeremy gjorde en "vinagerbomb" i frysen sa det var vinager overallt.. sa igar torkade jag kiss och vinager.. roligt roligt..
idag var jag darimot ledig;) fick lana bilen och kora sjalv till farjan;) det ni:P tog sedan farjan till san francisco dar jag traffade louisa och lovisa(:P) lovisa ar ocksa en svensk tjej som varit aupair i ett ar forut men bara ar har over sommaren nu. vi gick iaf runt pa stan hela dagen. jag at faktiskt sushi for forsta gangen ocksa!:P i chinatown. det var val helt ok. ingen supersensation men det ar ju nat man maste tvinga i sig och vanja sig med:P sen kom jag pa att jag inte vill ta sista farjan hem. den gar liksom 7.15pm och det ar alldeles for tidigt, sa jag ringde och kollade busstiderna och bestamde mig for att ta bussen istallet;) sen gick vi lite mer pa stan och pa starbucks(har inte borjat dricka kaffe an men med alla dessa besok pa starbucks sa ar det nog inte omojligt att det hander snart:P) sen skulle vi ga och se "the dark knight" pa imax men det var utsalt sa vi fick se den pa vanlig bio. den var bra. heath agde men jag storde mig pa "twoface". sen var klockan typ 10.30pm och dags att hitta min buss. efter lite virrande hittade vi den och jag akte mot larkspur(dar forjan gick ifran) mycket olika slags folk pa dessa bussar assa.. jag fragade iaf chafforen om han kunde saga till nar jag skulle ga av, och tack och lov sa var det inte en san dar superotrevlig typ utan han san till typ en timme senare och jag klev av. nar jag var av bussen hade jag ingen aning vart jag skulle, och det var typ inga manniskor ute. hittade iaf nagra som stog i ett oppet garage och mekade med bilar och jag fragade dom vart "the ferry station" var. dom forsokte forklara och en tant sa "-du kan inte ga dit sjalv det ar morkt och laskigt." sa sen var jag val mindre smart men ena personen erbjod sig att skjutsa mig dit och jag foljde med..:P (ja mamma jag vet att man inte satter sig i bilen med framlingar:Pmen jag lever sa vi slapper det:P) precis efter jag satt mig i bilen borjade jag tanka "shit vad haller jag pa med.." men han var schysst och slappte av mig en bit bort och forklarade hur jag skulle ga;) tillslut kom jag fram till bilen och skulle kora hem. nar jag hade kort dit var det ju ljust ute och jag hade kort den vagen innan med paul, men hemvagen hade jag aldrig kort forut.. det blev nagra felsvangar och jag var en gang valdigt nara att kora pa tva renar som kom ut i vagen, men tillslut kom jag hem. helskinnad och alive:P klockan var da typ 12.30am. sa det tog ett tag att ta sig hem. nu ska jag sova och sova och inte ga upp forens jag vaknar.
nightynight:P

Inga kommentarer: