torsdag 21 augusti 2008

update

sa idag gjorde jag alltsa mitt teoriprov.. jag hade 7 fel.. man fick ha 6.. ingen som ar forvanad? ok. moving on. gick och handlade med ungarna. eftersom dom uppenbarligen ar okapabla till att ga typ 10 min till affaren sa fick jag dra dom i en vagn.. pa vagen hem hade jag ju en pase med varor ocksa sa jag hade sagt till jeremy att han fick ga vagen hem. han borjade saklart tjafsa, men jag tar bara inte hans gnall langre och forsokte fa han att fatta att det inte var orattvist for pookie ar 3 ar. han ar 7. kanske dags att trana upp benmusklerna och ga nagra steg..? jag vann iaf fighten. saklart. har anda ont i armarna nu. sen nar vi var ute och gick igen (jag gick, jeremy cyklade, pookie akte pa sin "scooter") sa gick vi forbi en brevbarare som fragade i typ smachock "-do you have two kids?!" hehe "-no i'm just the nanny.." da skonk ogonbrynen pa honom lite:P konstigt att vissa faktiskt tror att jag skulle kunna vara deras mamma.. kommer ju inte handa pa ett jakligt langt tag, om nansin, for mig iaf. blir en laang barnfri period efter det har;) sen var det iaf aupairmote. akte dit med malin som skulle ga ut med lovisa(en annan lovisa:P) och nagra andra svenskar tror jag. maste skaffa ett fejk-leg. sa ar det bara. ar ju manga som gjort det och det funkar tydligen jattebra. kommer bli ett laaangt ar om man inte kan folja med ut nat;) malin och lovisa stack iaf typ pa en gang men jag stannade kvar pa och pratade med nagra andra aupairer. det var iaf en ryss och tva columbianer(sager man sa..?:P) som bor i san anselmo. dom andra bor i carte madera men det ar inte sa langt bort;) kanns lite battre nu nar man traffat nagra fler som bor i narheten och lite kul med lite annat an svenskar ocksa(aven om det ar sjukt skont att kunna slappna av och prata med svenskar ibland:P) tog mig iaf bade till cafet i san rafael(dar motet var) och hem;) iofs sa hade jag malin med mig i bilen dit och en av columianerna med mig hem sa det var nog mest tack vara dom jag hittade:P men jag korde iaf:p
ja. imorrn ar det nan konsert eller festival eller nat i golden gate park. louisa ska ga och jag vill jattegarna ga ocksa men det kostar 85dollar! och det borjar typ 5 och jag slutar 4 och det tar lang tid att ta sig dit, plus att det ar bade krangligt och dyrt med bussar och farjor och allt det dar.. skulle ju vara betydligt lattare om man bodde mitt i sf lr nat..;) far se hur det blir.. vill som sagt ga men det blir sa stressigt om jag ska hinna dit och sen maste jag hinna med bussen hem.. skulle ju vara bra om man kande nan i stan som man kunde sova over hos men det ar ju ingen som far ha folk over natten for vardfamiljerna..
maste ga till "the collage of marin" och "signa" in till "classes" ocksa. (snygg mening..) ska nog iaf ta en filmklass, kanske en dramaklass och nan fysisk som typ yoga eller dans eller nat..:P
jaja.. forutom det sa har jag ocksa hundabstinens. tack mamma. du har seriost smittat av ditt hundintresse. jag trodde inte jag brydde mig sa mycket men jag vill bara ha en hund har nu! jag kan inte ga forbi hundar pa gatan utan att stanna och saga "aww" helt sjukt. jag vill bara springa fram till dom och gosa och leka med dom. tanker ocksa pa bubben varje gang jag ser en hund. och jag kan saga att jag seriost tycker att ALLA hundar ar sota just nu. till och med den kinesiska nakenhunden vi sag haromdan. funderar seriost pa att satta ut en lapp nanstans och fraga om det ar nan som behover en "dogwalker". hm.
har ocksa mycket pa koplistan just nu.. har absolut ingen aning hur jag ska ha rad med allt men pa nat satt ska det ga..:p
-ipod (min forra ar ju dod och jag MASTE ha musik om jag ska kunna trana)
-skype-mikrofon + webcam (for att kunna anvanda skype och prate med er dar hemma. duh.)
-buss-kort + farje-kort (det ar ju sa sjukt dyrt att betala varenda gang..)
-laptop/iphone (vill ju verkligen kopa en laptop och en iphone har eftersom det ar mycket billigare an hemma.. men det blir i sa fall nar jag har rad.. sa alltsa, aldrig:P)
-dvd: gossip girl season 1 (maste ha!)
ja det ar val det jag kommer pa just nu..
lite "old news" nu men jag har ju inte skrivit om det har an.. men jag ar iaf sjukt sur att dom skjutit upp harry potter and the half-blood prince-premiaren i ETT AR!! har har man gatt och langtat assa helt plotsligt skjuter dom upp det ett helt jakla ar!! SUCK.
ok, maste trana lite till mitt "teoriprov - uppfoljaren" imorrn..
ha det bra;) byeee

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej!
har glömt lösenordet,mailadress allt på msn...nisse har datorn kommer du i håg.. jag har nailat dej

Anonym sa...

mailat alltså!
tur du får lön snart, synd att du är skyldig mej:((