lördag 9 augusti 2008

san francisco

sa idag var jag ledig, men foljde anda med familjen in till san francisco.. det var ju lika bra att hanga med dom eftersom jag inte skulle kunna ta mig dit annars.. inte an iaf.. jag vet ju inte hur bussarna gar(eller vart) och jag kan ju inte ga till farjan..(det ar alldeles for langt..) sa det var bara att hanga pa familjen pa lediga dan. iofs sa ar det ju ganska bra eftersom dom betalar allt:P vi tog iaf farjan in. det ar tydligen alldeles for dyrt att parkera i sf sa vi lamnade bilen vid farjan och tog havsvagen;) det var sjukt kallt att sta langst fram pa dack och det blaste som f*n, men jag tjurade pa och stog dar for att kunna knappa lite bilder:P dimman var dar idag igen sa bilderna blev kanske inte sa jattebra iaf, men nu har jag ju knappt lite iaf..;) val i sf gjorde vi inte sa mycket.. vi kom dit, kakade lunch, ungarna kakade en glass och sen drog dom med mig till aquarium of bay. det var ratt coolt men inte alls sa coolt som jag trodde. det kanske tog en halvtimme sen var det slut.. sen gick vi tillbaks till farjan (pookie somnade i pauls axlar:P) och sen akte vi hem. det blev ingen shopping eller nat men imorrn ska jag in igen (utan familjen) och da ska jag traffa en aupair som heter malin som ocksa bor i san anselmo, louisa som jag traffade pa aupairskolan och hennes aupairkompisar:P det blir nog lite roligare;) bara jag tar mig in dit..:S far be paul eller kirsten att skjutsa mig till farjan:P
ja det var val allt for idag.. eller just ja, jag ringde hem idag ocksa!:P pratade lite med mamma, pappa och frida, forsta gangen sen jag kom hit;) dom har ju foljt bloggen och jag har ju pratat med dom pa msn och mail sa dom vet ju hur det ligger till liksom:P
tja.. ska val ta och se pa en film eller nat innan jag lagger mig.. tur att jag har en dator pa mitt rum annars skulle jag bli gaalen!!:P
nightynight:P

fran farjan..

san francisco

sf..

aquarium of the bay..
firrarna i hitta nemo..:P
ful fisk..
sjostjarnorna var overallt..;)
manet.
hajar..
kollar man noga ser man att den har firren nyss har kakat en annan liten firre..:P
man fick ta pa dom sma tigerhajarna..
och alla sjostjarnor och sant..:P
jag i sf vid nan bro(inte golden gate).. valdigt morkt ansikte..:P
familjen... pookie har somnat..:P
golden gate bridge..
bismark. familjens katt. han ar hur go som helst och beter sig mer som en hund an en katt:P jag blir skitforbannad nar ungarna kastar saker pa honom och jagar honom..:( hatar ungar som inte kan bete sig med djur.

Inga kommentarer: