söndag 10 augusti 2008

it's a beautiful day..

riktigt bra dag idag faktiskt;) nagra missoden men sa ar det val alltid med mig:P
idag akte jag in med farjan till san francisco igen;) helt sjalv:P traffade louisa i sf och vi shoppade och at och gick omkring i stan;) var riktigt roligt att antligen ha nan att prata med:P jag blev palurad att kopa nan himla ansiktskram och nat annat for typ 80 dollar... nar jag kom hem var inte ens allt med och det var inte ratt saker!! jag hade betalat for 3 grejer men det var bara 2 dar och ena var tom fel produkt!!! suck. varfor ar jag sa impulsiv och lattovertalad nar det galler att kopa saker..? har typ inget kvar att leva pa den har veckan..:P
jaja..:P jag och L at pa ett typ "diner" som var superamerikanskt och mysigt:P jag har ju bestamt mig for att testa och borja tycka om sushi men det har inte blivit av an... jag ballar ur varje gang..:P
nar jag skulle hem sen sa var det lite drama!:P nagra av er kanske kanner till min lilla egenskap av att vara lite sen av mig..:P sista farjan fran sf till marin gick 7.15pm, och om man missar den kommer man typ inte tillbaks.. om man inte tar sista bussen som gar 10.50pm.. egentligen var det inte mitt fel.. jag kunde bara inte hitta tillbaks till farjan!:P jag kutade som en galning sista biten(jag var fan svettig!:P) jag hann precis (aven om klockan var typ 7.20pm) karringen i baset dar man koper biljetter var varldens surtant.. men jag var bara glad att jag hann. annars hade det blivit jobbigt..;)
aven om sjalva resan pa farjan mellan marin och sf tar typ 40 min sa gar det anda valdigt fort, for det ar alltin nan amerikan som borjar prata med en. och som faktiskt ar intresserad(!):P pa vagen till sf var det en medelalders kvinna som babblade pa om vilka stallen jag bara maste se, och hon tyckte det var saaa coolt det jag gjorde (att aka till en frammande land som aupair..:P) pa vagen hem fran sf var den en gubbe som borjade prata med mig.. jag pratade svenska med louisa pa mobilen och han horde att jag var fran skandinavien:P han pratade ocksa pa en massa om vilka stallen man maste se och stallde en massa fragor. sen nar vi akte forbi fangelset(nar man aker med farjan aker man forbi ett av de storsta fangelserna i usa typ.. och man kan se alla fangar nar dom ar ute. i "burar" saklart:P) men da sa han iaf "-that's my old home. i did 3 years in there" jag ba "-..." hmm.. vagade inte fraga vad han hade gjort for att hamna dar men jag lyckades smidigt nog lamna det amnet och sen var vi framme och jag sa hejda och smog ivag lite smidigt:P verkligen manga udda manniskor i usa..:P


jag och L pa "the diner";)

jag i sf:P


pa farjan tillbaks till marin..;)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Fanny dig händer det saker kring, inget nytt Flykten från Alcatraz med Clintan har du inte sett den?? SUCK...

Fanny sa...

hehe na faktiskt inte:P vem ar det forresten?:P

Anonym sa...

Det var en himla tevlig dag :)