lördag 23 augusti 2008

ranad!

ok sa jag har inte blivit ranad pa riktigt, sa freaka inte out mamsen:P ok sa fredagen var helt kaotisk! tror jag sprang omkring fram och tillbaka hela dan.. pookie hade en playdate med en tjej, sidney, typ (10am-1am) och innan det skulle jag gora klar p & j och gora frukost och jeremy skulle gora sin "laxa" och vi skulle ut till parken och leka... fullt upp alltsa. sen kom sidney och sjalvklart passade jeremy pa att gora ena buset efter det andra(drog fram hela skrivbordet framfor dorren sa tjejerna inte kunde komma in, satt pa ett koppel pa katten som sprang ivag med ett kommel efter sig.. etc.) nar jag inte sag, eftersom jag hade 3 ungar att halla koll pa(alla sprang in och ut och i olika rum) samtidigt som jag skulle laga mat(spagetti och korv). sen sprang sidney rakt in i en bordskant och borjade bola, men efter hon fick en kaka blev det bra igen.. barn ar sjukt lattmanipulerade egentligen. bara man har nat att hota med eller snacks att ge dom.;) sen skulle dom absolut se pa film(aven om dom egentligen inte far se pa tv pa dagen) men jag gav med mig for da skulle jag ju iaf ha alla ungar stilla pa ett och samma stalle. men det tog kanske 2 min innan sidney tyckte att vi skulle byta film for den var for "scary". vi kollade pa animerade filmen 'flushed away'.. jattescary. tillslut kom iaf sidneys mamma och skulle hamta henne. men forst skulle hon mata babisen. jaja. sen skulle vi iaf ga ut igen. dom tog cykel och scooter och vi gick ner till downtown. nar vi hade kommit hem och klockan hade blivit 3.50pm sa kande jag verkligen att jag var OTROLIGT nara en total explotion. hela dan hade jag inte gjort annat an att jaga ungar och stada, stada, plocka bort saker och stada lite mer. tvatta, torka, vika, plocka i diskmaskinen, tomma diskmaskinen etc etc. och nar det da var typ 10 min tills paul kom hem och jag hade stadat undan allt och sedan kollat bort nagra sekuder och allt var framme igen sa ville jag bara skrika tills jag tappade rosten. var tvungen att satta mig och forsoka lugna ner mig och andas annars hade det smallt till. sjukt less. sen skulle jag ju ivag till san francisco sa fort jag bara kunde for jag skulle pa en konsert i golden gate park med louisa. jag hade inte kopt nan biljett i forvag eftersom jag inte var saker pa om jag skulle ga, men fan va skont det kandes att sticka darifran just da. gjorde mig iaf klar pa 2 min tog bilen och korde till farjan. hann med 5.10pm-forjan(typ 8 dollar) sen kom jag till sf och da var jag tvungen att hitta en buss och ta mig till golen gate park. hoppade pa en buss(1,55dollar.) jag fattar inte att jag aldrig lar mig, men eftersom, speciellt den dagen, sa ar det sjukt varmt i san anselmo, sa jag har liksom pa mig kjol och linne. sen nar jag kommer till sf sa ar det sjukt kallt och man skulle behova tjockjacka och uggs. sa jag fros ju ganska rejalt hela kvallen. nasta gang jag aker in ska jag fan ha pa mig tjockstrumpor och mystroja. jaja, pa bussen var det iaf sa fett overbefolkat. man stog inklamd mellan manniskor och vi akte forbi alla stop for det fick inte plats mer folk.. akte ifran en fysen nunna ocksa:Phehe.. typ hela san franciscos befolkning skulle tydligen till den dar konserten(radiohead, beck etc..) var tydligen forsta gangen det var konsert i golden gate park. kom iaf fram och traffade louisa(hon ar ju van att bo i stan och var ju betydligt battre kladd an jag..) sen skulle vi kopa en biljett till mig(louisa hade fatt en av sin vardmamma) det var sa sjukt mycket folk overallt och i box-office(dar man koper biljetter) var det typ 3 timmars ko.. det hade vi ju inte tid med. hade ju gatt ungefar 3 timmar for mig att ta mig hemifran till dit, sa klockan var typ 7.30pm. radiohead borjade 8pm. inte for att jag visste vilka det var eller hade hort dom forut men det var ju det man skulle se liksom. det fanns ju folk utanfor som salde biljetter, men jag kom ju pa att (saklart) jag hade glomt att ta ut pengar. sa efter att vi hade hittat en tjej som ville salja en biljett sa var louisa tvungen att ga in pa omradet(dar det fanns en atm) och ta ut pengar at mig. kopte sedan biljetten(120dollar!) sen nar vi var inne sa borjade radiohead (precis 8pm! sen nar borjar band spela i tid?) eftersom vi inte hade atit middag var vi tvungna att stalla oss i ko och kopa nat atbart ocksa. sen sag vi bandet. var val kanske inte riktigt min stil.. vissa latar var val bra med det var lite samma samma.. sen typ 9.30pm gick vi darifran(samtidigt som typ alla andra..ganska tidigt slut pa en konsert menmen..) det var ju inte direkt vart 120 dollar..(nastan 1000 kr!) ar ju ater igen pank och kan inte kopa allt det dar pa min lista.. jaja, nar vi skulle ta oss in till downtown och en starbucks for att varma oss sa var saklart alla bussar fulla igen och vi fick ga hela vagen.. var pa starbucks vit 11.45pm. sen skulle ju jag vidare till bussen. nar jag kom dit sag jag att den inte gick forens 12.50am, sa det var bara att vanta. hade typ tappat kanseln i fotterna vid det har laget. tillslut kom iaf bussen(forsent saklart) samnade till en stund.(4.55dollar) sen nar jag kom fram till lucky drive var det dags att ga av och ga typ 15 min till bilen. sen kora hem. var hemma vid 3am. kandes som jag bara kort, gatt och akt omkring hela dan. sammanlagt sa spenderade jag 8 timmar och 14dollar bara for att ta mig dit och hem.. plus 120dollar for en konsert som jag var pa i 3 timmar.. jaja, far latsas att jag blivit ranad eller nat, da ar det inte lika illa..:P konserten var ju iaf jakligt stor och cool och sjukt mycket folk;) men nasta gang blir det ett band jag kanner till;)

fick ocksa 2 komplimanger pa 2 olika tillfallen for mina trasiga skor igar. jag hade mina bruna sandalen fran din sko. det var sjukt kallt men man fick ju komplimanger iaf:P aven om sulorna har borjat lossna.. fick ocksa komplimanger for min troja forra gangen jag var inne i sf. skulle ju do om nan mitt pa stan bara gick fram till en och gav en komplimang och undrade vart man kopt sina grejor i sverige.. skulle ju bara aldrig handa..

har haft en stor spricka i hogra halen sen dag ett ocksa.. det gor sjukt ont och nu kan jag knappt ga pa den langre. det laker ju aldrig! vad ska jag gora?

en till sak att lagga till pa koplistan: riktiga uggs;)

hehe, langt inlagg, men jag har inte sa mycket battre for mig for tillfallet:P
xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

hej gumman.
jag vill ha hem min fanny
över jul annas bli det inne bra jul för mig älskar dig kram