torsdag 14 augusti 2008

i had a pee-pee accident..

dagen borjade val som vanligt. ar lite smatt irriterad pa foraldrarna for jag har sagt at dom for flera dagar sen att det inte finns nat brod eller typ nan mat och att dom kanske maste handla.. men dom har fortfarande inte gjort det. suck. blev torra cheerios och melon till frukost.. mumma.. sen cyclade vi till typ en flod eller damm eller vad det nu var, dar blev pookie forstas dyngsur och val hemma igen blev det dags for dagens forsta kladombyte. sen lekte vi inne ett tag och nar det var dags for jeremy for dagens lasstund sa forsvann pookie in i deras rum. efter ett tag gick jag in och kollade vad hon gjorde och da hittade jag henne i badrummet med byxorna och trosorna pa golvet och hon med ett skyldigt fejs.. "-i had a pee-pee accident.." suck. nar jag gick in i deras rum sa ver det en stoor pol med kiss i hela rummet och pa ena stolen.. hon hade liksom statt pa stolen och skulle na nat pa skrivbordet och helt plotsligt hade hon bara kissat pa sig.. seriost, vad ar det for fel pa barnblasor egentligen..? kanner dom inte nar dom maste ga pa toa?! man kanske tanker 'oj, jag haller pa att kissa pa mig over hela rummet, jag kanske ska ga och kissa pa toan istallet..?' men na, dom bara utfor sina behov nar och vart dom kanner for det och sen ar det jag som far stada upp det. och jag HATAR verkligen kiss och bajs och allt som har att gora med det. maste ju torka henne i rumpan nar hon gjort nummer 2 ocksa.. med frida kunde jag ju iaf visa vad jag tyckte om det (och det gjorde jag.. tro mig) men med en 3,5 aring kanske det inte ar det smartaste direkt.. efter det lilla dramat var det iaf dags for dagens tredje kladombyte och outfit for pookiebear. (annika kallas alltsa for pookie, pooks, pookiebear, slowpoke, anka.. ja ni fattar:P sa bli inte forvirrad, det ar samma unge:P)
sen la vi pussel(eller rattare sagt jag la pussel och j & a bara gick pa alla pusselbitar och forstorde allt..), vi byggde kojor av alla kuddar som fanns i hela huset, och dom korde runt sin lilla bil med ett flak och drog fram typ varenda leksak dom ager.. allt detta i vardagsrummet. sen helt plotsligt var klockan 4 och paul kom hem. oopps. dags att stada. jan skulle ocksa komma 4 och efter nagra minuter kom hon ocksa, men jag sprang fram och tillbaka mellan ungarnas rum och vardagsrummet och lastade grejor.. sen var det iaf mote men jan(hon ar min lcc, typ som en mentor lr vad man kallar det) hon checkade liksom in hur det gick med allt. det var alltsa ett "mote" med jan, mig, paul och kirsten(som ocksa kom hem i samma veva). allt var bra och det var inte direkt nat intressant utan mest sant jag hort forut.. ska ocksa boka ett teoritest for mitt kalifornia korkort pa typ onsdag eller torsdag sa jag maste borja plugga mitt korkortshafte.. kanns ju jattekul att plugga till korkort igen. speciellt eftersom det var sa kul forsta gangen.. eller inte. gar segt framat men jag jobbar ju inte sa effektivt om jag inte har en deadline. nar vi bokat in provet sa blir jag nog mer motiverad att plugga. illa men det ar sa jag funkar..:P sen pa kvallen skulle jag traffa malin(en annan svensk aupair som bor har) men hon ringde och sa att ena hennes unge hade varit ute med hunden och typ gatt vilse eller tappat hunden lr nat sa det hade blivit lite forsenat, och eftersom min familj lagger sig typ efter bollibompatiden sa kan jag inte ga ut allt for sent heller.. men det far bli nan annan gang. ska iaf till san francisco och va med louisa pa lordag. skont att komma bort och gora nat igen;) ska antligen se the dark knight ocksa!:P
ja det var val allt for idag. ska upp 7 imorrn igen.. kul..
oj btw, tva saker jag glomde. det ar kanske ingen big deal men det ar bara san klicshe. familjen har en staderska som kommer varje typ tisdag lr onsdag. hon ar spansk och heter maria. tyckte bara att det var lite ironiskt..:p och en annan sak. jag forsov mig idag. ingen big suprise direkt. dom sa liksom at mig dan innan att jag skulle borja 6.55 men att jag kunde ligga kvar i min sang bara att jag oppnade dorren och hade lite koll och att jag kunde ga upp nar barnen gick upp. men hur latt ar det att bara ligga dar astrott och inte somna om? jag hade ju pa snooze men pa nat satt maste jag lyckats stangt av det och somnat. pookie kom iaf in sen och vackte mig och kirsten var fortfarande hemma. hon verkade inte direkt bry sig och sa att eftersom hon borjade lite senare sa hade hon inte vackt mig.. far val bara se till att inte forsova mig nat mer.. nasta gang ar dom nog inte lika accepterande. shit. det ar ju inte som att jag INTE brukar forsova mig.. kan behovas ett "lycka till"..:P
byeee

Inga kommentarer: