måndag 4 augusti 2008

stuck

idag har jag skaffat ett social security number och varit och badat med madde och ungarna;) kirsten var ocksa hemma idag. hon hade tagit en day off for att typ fixa med lite papper.. som typ tar 2 minuter men.. anyway.. nar vi kom hem fran badet sa hade hon inte gjort nan lunch lr nat och gick direkt for att ta en "nap"... man kanner ju lite liksom halla det ar dina ungar ska du inte kanske spendera nagra sekunder med dom iaf..? anyway.. sen kom maddes kompisar fran sverige och halsade pa och sen foljde jag med dom pa en biltur. det gick typ inte att se nanting idag for "the san francisco fog" lag hur tjock som helst och man kunde inte se nanting av san francisco lr golden gate bron.. madde och hennes kompisar ska ju iaf borja deras roadtrip imorrn(ar nagot avis:P) dom har hyrt en bil och ska borja med LA och san diego och sen ska dom till hawaii..
langtar nastan till sista manaden nar man kan aka pa en riktig amrikansk roadtrip!!:P fan va kul!:P

hittills sa har barnen varit ratt goa och sa;) dom testar ju en och ser vad dom kommer ivag med, men man borjar anda fatta hur dom funkar liksom:P
en sak som jag verkligen inte riktigt kan vanja mig vid ar att det inte finns nat las pa badrumsdorren!!:O foraldrarna har ett litet badrum pa overvaningen som dom anvander men jag och barnen delar pa badrummet har nere. det kanns ju liksom nervost att satta sig pa toa nar vem som helst kan oppna dorren mitt i akten:Phehe:p

ja, men nu borjar ju liksom allt efter madde aker. da kommer ju jag bli sjalv med barnen och man har inte langre nan att fraga om allt och som vet hur allt ska goras och vart allt ar...:S scary..

just nu sa kanns det val lite ensamt.. min lcc ar ju tydligen pa semester och efter att madde akt sa kanner jag ju ingen annan har... man ska ju fa ga pa moten dar man traffar andra aupairer som bor typ pa samma stalle.. men jag har inte hort nat an.. och dom ska hora av sig minst 2 dagar efter man kommit fram till familjen.. det finns iofs en tjej som bor kanske 25 min bort, men eftersom jag inte far anvanda bilen tydligen:( sa gar det ju typ inte.. sen ar det ju en till tjej jag traffade pa skolan men hon bor mitt i san francisco downtown och dit ar det ju annu langre.. det ar sjukt svart att gora nanting utan bil har! man behover verkligen en bil for att ta sig overallt!!

jaja.. om ingen hor av sig snart sa maste jag fan ringa och fraga vad det ar meningen att jag ska gora egentligen..!


min forkyldning borjar iaf lagga sig.. har ju akt pa bade magproblem och forkyldning sen jag kom hit.. det ar ju bra att veta att man har turen pa sin sida..

btw, har jag namt ocksa att familjen ligger och sover vid 9 varje kvall... sjukt..
xoxo

1 kommentar:

Anonym sa...

nämen fanny ska du få börja lägga dej vid 9 på kvällarna vad pigg du ska bli...hehe. Filips lag blev 3:a på SM för 14åringar........kul. Kämpa på nu å fortsätt skriv i bloggen vi kollar hela tiden. PUSS å KRAM/mor å far