söndag 3 augusti 2008

forsta dagarna

igar var da min forsta dag med familjen. jag vaknade kl 7 pa morgonen hur pigg som helst (trodde jag) och kunde inte somna om, sa jag satt mig vid datorn ett tag. sen vid lunchtid var det barbeque med familjen, nagra av deras vanner, den gamla aupairen och hennes kompisaupairer;) ena tjejen som kom var faktiskt samma tjej som jag satt med pa planet hit:P liten varld:P dom flesta av dom aupairerna ska ju aka hem nu snart, forutom hon som kom samtidigt som mig och en annan tjej som kanske ska forlanga ett ar;)
sen pa kvallen foljde jag med den gamla aupairen(madde heter hon:P) och nagra andra och at middag pa cheesecake factory. det ar typ ett mat och cheesecake stalle med varldens storsta och flest sorter cheesecake:P sen nar va kom hem(klockan var da 9 pa kvallen) da lag alla i familjen och sov... dom lagger sig typ sjukt tidigt varje kvall tydligen.. inte direkt min stil.
idag var vi (min varldpappa och barnen) och akte runt lite men sen ringde madde och da foljde jag med till deras gym(som jag kommer fa ga pa gratis:P) dar dom har bade ute och innepool, sa vi solade och badade lite;) jag lyckades till och med branna mig.. maste kopa solskyddsfaktor. sen akte vi hem och nu ska madde snart aka och hamta upp sina kompisar pa flygplatsen. pa tisdag ska dom aka till hawaii..:P
det ar val bra och sa men vissa saker far en att hoja ogonbrynen.. paul(min vardpappa) sa tex. till mig idag att dom iblad "spankar"(slar) barnen pa rumpan nar dom varit dumma...:O jag blev typ stum och visste inte vad jag skulle saga. jag kunde ju inte direkt fa ett utbrott och srika at han att det ar det samma som barnmisshandel och man kan fan inte sla ungarna for att dom slagit nagon annan!! javla dubbelmoral!!:(
andra saker som kanns lite sadar ar val att jag tydligen inte kommer kunna lana bilen hur jag vill pa fritiden (aven fast dom har 4 bilar!) vi bor liksom i en litenlitenpytte stad (ok inte riktigt men om man jamfor med san francisco) och det finns en del rikingar som bor har omkring (som typ sean penn och george lucas) sa det finns ju inte direkt en massa bussar och sant... sa om man vill aka nanstans ar det ju typ omoljigt utan bil...:S
sen maste jag bara uttrycka min frustration: aaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhgggggghhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! min ipod har gatt sonder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! den lag i mitt handbagage nar jag akte hit och sa hade en vattenflaska lackt sa nu ar den stendod!! med all min musik som jag hade lagt in innan jag akte!! :( buhuu....
ok da var det klart..;)
ja nu ska ga och vara lite social..
bye:P

1 kommentar:

Anonym sa...

men har din ipod gått sönder vad förvånad man blir.......vi hörs kanske på msn sen. kraaaaaam